| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Technologie przyszłości w samochodach

Technologie przyszłości w samochodach

Operatorzy telekomunikacyjni współpracują z producentami samochodów na rzecz wykorzystywania sieci wysokiej przepustowości w pojazdach przyszłości.

W dającej się przewidzieć przyszłości pasażerowie samochodów będą mogli przeprowadzić w czasie jazdy telekonferencję.

Pojazdy przyszłości będą wyposażone w bardzo szybką łączność bezprzewodową. Wszędzie tam, gdzie warunki na to pozwolą, kierowca będzie miał całkowicie bezpieczny dostęp do swojego wirtualnego świata zarówno zawodowego, jak i osobistego. Aby przygotować taką innowację, firmy Renault i Orange postanowiły zjednoczyć swoje siły, prowadząc projekt badawczy dotyczący zastosowania połączeń o wysokiej przepustowości w sieci 4G/LTE (Long Term Evolution) w pojazdach.

W ramach współpracy firma Orange udostępniła sieć 4G w pierwszej kolejności ośrodkom badawczym i eksperymentalnym Renault, co umożliwi obu firmom testowanie w warunkach rzeczywistych możliwości oferowanych przez bezprzewodową sieć o wysokiej przepustowości, takich jak wirtualne biuro, granie w chmurze (cloud gaming), a nawet wideokonferencja. Trwa już pierwszy eksperyment na prototypie NEXT TWO, opracowanym na bazie Renault ZOE. Zostanie on zaprezentowany na targach WEB 13 na stoisku Renault.

Dla Rémi Bastiena, dyrektora ds. innowacji technologicznych, to partnerstwo jest przykładem efektywnej współpracy między dwoma bardzo różnymi światami.
"Mogliśmy jako pierwsi skorzystać ze standardu LTE zapewniającego wysoką przepustowość oraz z doświadczenia firmy Orange, aby jak najlepiej wykorzystać tę technologię w naszym prototypie pojazdu przyszłości."

Nathalie Leboucher, dyrektor programu Smart Cities w firmie Orange, dodaje: "Jesteśmy zadowoleni, że mogliśmy udostępnić firmie Renault naszą sieć 4G o wyjątkowych możliwościach i przyczynić się w ten sposób do określenia nowych zastosowań i usług związanych z Internetem bezprzewodowym w pojazdach przyszłości. Samochód z dostępem do Internetu, dzięki usługom komunikacyjnym, usprawni przemieszczanie się. Stanowi bardzo ważną oś rozwoju w strategii Orange."

Źródło: Materiały prasowe Renault

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grzegorz Miłkowski

Specjalista w zakresie public relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »