| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Jak w ciężarówce zwiększyć dostęp do energii?

Jak w ciężarówce zwiększyć dostęp do energii?

Wielu kierowców ciężarówek boryka się z problemem braku dostatecznej ilości energii w swoim samochodzie. Jednak można temu zaradzić, korzystając z systemu podwójnego zasilania.

Standardowy system dostarczania zasilania w aucie ciężarowym składa się z dwóch akumulatorów z płynnym elektrolitem. Rozwiązanie to sprawdza się, kiedy potrzebna jest duża ilość energii w dość krótkim czasie. Niestety, jeżeli kierowca chce podłączyć do zasilania elektronikę na wyłączonym silniku, wtedy akumulator dostarcza małą ilość energii, jednak w długim czasie. Podobny kłopot mają również osoby spędzające czas na łodziach i w pojazdach rekreacyjnych. Ich silniki używane są rzadko, jednak pozostałe systemu potrzebują stałego dostarczania energii, jak na przykład nawigacja, łączność czy oświetlenie.

Stosowane są dwa rodzaje akumulatorów. Pierwszy zawiera płynny elektrolit lub wyposażony jest w technologię AGM (z ang. absorbent glass mat), polegającej na umieszczeniu elektrolitu w macie szklanej. Ma to jedynie zastosowanie do odpalenia silnika. Drugi zaś posiada elektrolit w formie żelu lub, jak pierwszy, w technologii AGM. Dzięki temu zwiększa się wydajność zasilania przy wyłączonym silniku. 

Eksperci Exide Technologies stworzyli nowoczesny system umożliwiający sprawne działanie zasilania w pojazdach ciężarowych. Posiada on dwa akumulatory AGM Orbital oraz dwa akumulatory GEL. Ładowane są one podczas pracy silnika. Kiedy auto zostanie wyłączone działają jedynie GEL. Natomiast akumulatory AGM Orbital są naładowane i w pełni gotowe w momencie uruchomienia samochodu. Dzięki temu innowacyjnemu systemowi, kierowca bez obaw może korzystać z komfortu swojego samochodu, a później wyruszyć w dalszą drogę, nie mając problemu z odpaleniem silnika. 

Ten pionierski system można znaleźć w ciężarówkach Scania Streamliner. Dzięki zastosowanej w nich dualnej technologii, kierowcy czerpią praktycznie same korzyści. Zwiększa się ich efektywność pracy, gdyż nie tracą czasu na ładowanie akumulatorów. Przez zmniejszenie ciężaru systemu, ale przy zachowaniu wielkości, zużycie paliwa jest mniejsze. Zmienia się zarówno komfort jazdy jak i postojów. Kierowca bez problemu może używać różnych akcesoriów, jak telewizor czy lodówka, nie martwiąc się o dalszą jazdę. Dodatkowym atutem tych akumulatorów jest duża odporność na wibracje i wstrząsy.

Tekst: Paulina Samoraj

Źródło: Materiały Prasowe Exide

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Euro-Tax.pl Zwrot Podatku S.A.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »