| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Test Renault Kangoo

Test Renault Kangoo

Renault Kangoo zyskał grono zwolenników dzięki dużym walorom użytkowym i oszczędnym silnikom. Jak prezentuje się najnowsza generacja Renault Kangoo?

Gdy po raz pierwszy ujrzałem nowe Kangoo od razu pomyślałem - wszystkie nowe modele Renault są do siebie podobne. Powiększone logo, kontrastujące z czarną osłoną chłodnicy i wyrazistymi światłami, tak teraz wyglądają nowe modele francuskiego koncernu. Zupełnie inna jest maska oraz błotniki. Efekt? Kangoo wygląda bardzo masywnie. Wersje nadwozia różnią się od siebie znacząco. W kombivanie znajdziemy m.in. dwie chromowane listwy po obu bokach oraz czarne klosze reflektorów, które zawsze kojarzone były z samochodami osobowymi. W furgonetce na duży plus zasługuje czarny zderzak o ziarnistej fakturze, który jest bardziej odporny na drobne stłuczki. Z kolei elektryczną odmianę Z.E. łatwo poznać po niebieskim wykończeniu logo.

Do wyboru mamy aż 12 wersji nadwozia (o różnej długości i liczbie miejsc) o przestrzeni ładunkowej od 2,3 do 4,6m3. Nowością jest opcja z trzema miejscami z przodu proponowana w trzech długościach nadwozia. Wersje kombivan pięcio oraz siedmiomiejscowa oferują za tylną kanapą przestrzeń bagażową od 660 do 930 litrów.
Auto posiada kilka przemyślnych rozwiązań. Składając tylną kanapę i fotel pasażera można uzyskać płaską podłogę, co oczywiście zwiększa powierzchnię bagażową. Bardzo przydatną funkcją jest przesuwana tylna klapa dachowa dostępna w wersji dostawczej jak i osobowej.
Działa ona jak „szyberdach”, jednak otwiera znacznie większą część powierzchni niż klasyczne tego rodzaju rozwiązania i pozwala na przewiezienie długich oraz dużych przedmiotów. Szerokość otworu wynosi 100 cm, a długość 46 cm. Relingi dachowe bez użycia narzędzi można przekształcić w poprzeczki dachowe wytrzymujące obciążenie do 80 kg.

Nowe Kangoo dysponuje nowymi silnikami Diesla. Energy dCi 90 KM, pod maską Kangoo według informacji producenta zużywa średnio 4,3 l/100 km, przy emisji CO2 na poziomie 112g na kilometr. Wyposażony w system Stop&Start oraz turbinę o stałej geometrii łopat, silnik osiąga moment obrotowy 200 Nm już przy 1750 obr./min. Energy dCi posiada układ recyrkulacji zimnych gazów spalinowych (EGR niskociśnieniowy) oraz system kontroli temperatury silnika. Warto skorzystać również z jednostki 1.5 dCi o mocy 75 KM. W ofercie silniki te występują także w wersji bez systemu Stop&Start.
Bardzo ważna informacja dla flotowców. Przegląd jednostek dCi nowej generacji według zaleceń producenta powinien odbywać się co 2 lata lub 40 000 kilometrów. Mamy więc wydłużony okres międzyprzeglądowy. Jak na razie możemy skorzystać tylko z jednej wersji benzynowej o pojemności skokowej 1.6 litra 16v i mocy 105 KM. Przeglądy wykonywane są co dwa lata bądź 30 000 kilometrów.

Kabina została zupełnie zmieniona. Pojawiła się nowa nowoczesna centralna konsola. Oferowany jest system multimedialny Renault R-Link, który obejmuje nawigację, radio, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth i funkcją audiostreamingu oraz złącza do przenośnych urządzeń audio. Funkcja „Driving eco2” ma za zadanie pomoc w ekonomicznym i ekologicznych prowadzeniu auta. Składa się z trzech funkcji: bilansu trasy (funkcja pozwalająca ocenić w ujęciu liczbowym zachowanie kierowcy pod względem ekojazdy), ekoporady (spersonalizowane zalecenia pozwalające kierowcy doskonalić się w zakresie ekojazdy) oraz moje ulubione trasy (pomoc w doskonaleniu ekojazdy poprzez porównywanie wyników z różnych tras). 

Nowy Renault Kangoo ma szanse kontynuować sukces swoich starszych braci. Jego największą zaletę stanowią walory funkcjonalne. Ceny zaczynają się od 62 976 zł brutto.

Autor: Jakub Nieszporek, tekst pochodzi z magazynu Flota Auto Biznes

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Adamska

Specjalista ds. Public Relations

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »