REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Toyota Yaris Hybrid - test

Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydy kojarzą się z bardzo drogimi samochodami, które kupowane są głównie dla zaspokojenia ekologicznych ambicji lub po prostu przez osoby lubiące jeździć takimi pojazdami. Toyota ostatnio poszła nieco innym torem i niewielki Yaris z dwoma silnikami może mieć TCO zbliżone do wersji z jednostką Diesla.W teście Toyota Yaris Hybrid.

Toyota Yaris z jednym silnikiem – benzynowym – kosztuje w wersji podstawowej o około 26 000 zł mniej niż hybryda. Jednak jeśliby zrównać wyposażenie, te dysproporcje byłyby znacznie mniejsze, choć prawdopodobnie TCO i tak przemawiałoby za bardziej tradycyjną wersją japońskiego kompaktu. Jednak analizując Total Cost of Ownership jednostki Diesla i hybrydy, prawdopodobnie rezultaty byłyby dość zbliżone. Wniosek nasuwa się sam: nawet odrzucając „ekologiczną teologię”, testowany model jest co najmniej wart rozważenia przez floty, szczególnie te podróżujące głównie w warunkach miejskich.

REKLAMA

Toyota Yaris Hybrid - komfort w „maluchu”

REKLAMA

Z zewnątrz odmiana hybrydowa wygląda o wiele inaczej niż podstawowa wersja. Przedni zderzak z dużym wlotem powietrza dodaje agresywności. Do tego światła wyposażone w soczewkę oraz pasek świateł dziennych i tylnych lamp wykonanych w technologii LED - to podstawowe różnice w stosunku do benzynowej wersji. Efektem tych zabiegów jest naprawdę nowoczesny i bardzo ładny wygląd stylistyczny auta. Ogromne wrażenie zrobił na nas kolor auta - biała perła oraz panoramiczny szklany dach. Podczas tygodniowego testu wiele osób myliło nasza „Yariskę” z mocno ostatnio reklamowanym Aurisem także w odmianie hybrydowej.

Podczas pierwszej jazdy w Yaris Hybrid zastanawiałem się jakim cudem w takim małym aucie w środku jest tyle miejsca. Zarówno ja, jak i druga testująca osoba do „małych” nie należymy, jednak na brak komfortu nie mogliśmy narzekać. Stosunkowo długa deska rozdzielcza i spora przednia szyba daję efekt ogromnej przestrzeni wewnątrz auta. Pomimo mojego surowego postrzegania wnętrz japońskich aut, które uważam po prostu za mało atrakcyjne, "Yariska” stanowi pozytywny wyjątek. 

Powodem tego może być dwukolorowa deska rozdzielcza i ciekawie umiejscowiony system multimedialny Toyota Touch, którego obsługa jest banalnie prosta. Wszystkie przyciski znajdują się w odpowiednim miejscu - bez zbędnych komplikacji i utrudnień. Warto zwrócić uwagę, że w wersji podstawowej hybrydowej w standardzie otrzymujemy dwustrefową automatyczną klimatyzację i automatyczną skrzynię biegów. Hybrydowa wersja nie posiada za to obrotomierza, w jego miejscu znajdziemy „Eko-licznik”, który informuje na bieżąco o wykorzystywaniu mocy auta. Minus za umiejscowienie podłokietnika dla kierowcy. Przez cały tydzień zastanawiałem się dla kogo jest on zrobiony? Chyba tylko dla bardzo niskich osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Yaris Hybrid - silnik nie pracuje?

O fakcie, że auto jest uruchomione informuje „niewinnie” świecąca kontrolka „Ready”. Na próżno szukać dźwięku pracy silnika oraz charakterystycznej symfonii rozrusznika. Dodając gazu w aucie można poczuć się jak w nowoczesnym tramwaju - sprawdziliśmy dźwięk jest niemal identyczny. Niestety, jazda z wykorzystaniem silnika elektrycznego ma też swoje minusy - należy zachować szczególną ostrożność podczas wykonywania manewrów, ponieważ piesi myślą, że auto stoi i po prostu „pchają się pod koła”.
Akumulatory pozwalają na pokonanie odcinka dwukilometrowego z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Pod maską Toyoty Yaris Hybrid znajdziemy silnik spalinowy o pojemności 1,5 l i mocy 75 KM oraz silnik elektryczny o mocy 61 KM. Całość tworzy układ hybrydowy o łącznej mocy 100 KM. Według danych producenta zapotrzebowanie na paliwo w cyklu miejskim wynosi 3,1 litra na 100 km natomiast w cyklu poza miejskim 3,5 litra na 100 km. Podczas naszego testu Yaris Hybrid w trybie miejskim zadowoliła się 4,0 litra na 100 km, natomiast w trybie poza miejskim 4,4 litra na 100km. Z czystym sumieniem mogę uznać ten wynik za bardzo dobry.

Toyota Yaris Hybrid - bagażnik bez zmian

Niestety wersja hybrydowa straciła trochę na pojemności baku paliwa, który wynosi 36 litrów, natomiast w wersji bez napędu hybrydowego 42 litry. Samochód prowadzi się pewnie, a układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny. Baterie zostały umiejscowione pod tylną kanapą, dzięki temu nie zmieniła się przestrzeń wewnątrz auta, a bagażnik nadal oferuje 286 litrów.
Toyota Yaris Hybrid zyska prawdopodobnie dużą ilość odbiorców, przynajmniej jak na hybrydę. Auto w mieście czuję się jak przysłowiowa ryba w wodzie. Spalanie pozytywnie zaskakuje, komfort jazdy stoi na wysokim poziomie, a parkowanie nawet w najmniejszej szczelinie nie stanowi problemu. Brawo dla Toyoty.

Tekst: Jakub Nieszporek, artykuł pochodzi z miesięcznika Flota Auto Biznes

Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Toyota Yaris Hybrid, fot. Moto.wieszjak.pl
Media
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA