| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Gwarancja, a wartość rezydualna samochodu

Gwarancja, a wartość rezydualna samochodu

Według badań przeprowadzonych przez EurotaxGlass siedmioletnia gwarancja ma dodatni wpływ na wartość rezydualną samochodu.

7-letnia, 150.000-kilometrowa gwarancja fabryczna Kia wyznaczyła przełom na światowym rynku motoryzacyjnym i jak dowodzą najnowsze badania – ma również pozytywny efekt na wartość odsprzedaży (rezydualną) samochodu używanego.

Wspomniana gwarancja fabryczna obejmuje wszystkie samochody osobowe rejestrowane po raz pierwszy od stycznia 2010 roku, stąd też po trzech latach jej obowiązywania liczba pojazdów dostępnych na rynku jako używane wciąż rośnie. W związku z tym Kia zwróciła się do EurotaxGlass, wiodącej w Europie firmy analityczno-badawczej branży samochodowej o ocenę wpływu, jaki gwarancja fabryczna Kia wywiera na wartość odsprzedażną (rezydualną) samochodu. 

W konkluzji raportu EurotaxGlass stwierdził, iż oferowana przez Kia gwarancja ma wyraźnie dodatni wpływ na ceny pojazdów używanych. Zgromadzone dane dotyczą istotnej statystycznie liczby ocen modeli Picanto, Rio, cee’d i Sportage – łącznie 6889, z czego 4001 przypadków użytych do analiz. W każdym z nich EurotaxGlass był w stanie wykazać bezpośrednie korzyści związane z programem przedłużonej gwarancji.
W zależności od modelu, wzrost wartości rezydualnej wahał się w granicach 250 do 550 Euro dla samochodu 2-letniego o przebiegu 40.000 km. Na tej podstawie i zgodnie z wynikami analiz stwierdzić można przykładowo, iż za sprawą „rzeczonej” gwarancji nabywca nowego Kia cee’d zyskuje nawet 6 procent na wartości odsprzedażnej swego samochodu.

„Dla nabywcy samochodu używanego gwarancja to ‘dobry interes’ wart wyższej ceny. A ponieważ gwarancja Kia przechodzi na nowego użytkownika, zyskuje on pełen spokój ducha i portfela.” – mówi Christof Engelskirschen, dyrektor ds. analiz cenowych w firmie EurotaxGlass.
„O korzyściach, jakie płyną z gwarancji dla klienta oraz jej szerokiej akceptacji na rynku wiedzieliśmy już od dawna. Tym niemniej tak pozytywna ocena oddziaływania na rynek i wartość rezydualną samochodów Kia to dla nas źródło wielkiej satysfakcji.” – stwierdził Michael Cole, dyrektor operacyjny (COO) Kia Motors Europe.

Wyjaśnienie:
Badania EurotaxGlass dotyczyły cen tysięcy samochodów używanych Kia w Niemczech. W badaniach wykorzystano wielowariantową regresję analityczną celem ustalenia roli siedmioletniej gwarancji fabrycznej jako czynnika wpływającego na ceny odsprzedażne (rezydualne) w sierpniu 2012 roku. 

Źródło: Materiały prasowe KIA

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

inFakt

inFakt to firma oferująca nowoczesne usługi księgowe i fakturowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »