REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy można oszukać GPS?

Monitoring GPS ma m.in. ograniczać nadużywanie aut służbowych do celów prywatnych
Monitoring GPS ma m.in. ograniczać nadużywanie aut służbowych do celów prywatnych
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Monitoring GPS ma m.in. na celu ograniczenie nadużycia samochodów służbowych do celów prywatnych. Jednak użytkownicy aut z monitoringiem wykazują, że system GPS można oszukać.

Najczęściej do nadużyć w kwestii wykorzystania samochodu służbowego dochodzi w związku z przejechanymi kilometrami, ale to tylko początek listy. – Dlatego nie należy zapominać, że oprócz dodatkowych kilometrów „po godzinach” na efektywność floty wpływ mają również inne czynniki. Pod uwagę warto wziąć chociażby czas jaki pracownik poświęca na realizację zadań, czy też trasę jaką się porusza – mówi Dawid Fabiś, dyrektor zarządzający Neptis S.A., operatora systemu monitoringu pojazdów Flotis.pl. – Mając to na uwadze przygotowujemy rozwiązanie, które pozwali na skuteczne zarządzanie nie tylko flotą pojazdów, ale da również możliwość analizy wykorzystania czasu pracy na poszczególne zadania – dodaje D. Fabiś.

REKLAMA

Sygnał GPS z monitoringu floty można zakłócić

Część systemów monitoringu pojazdów działa w oparciu o technologię GPS oraz GSM. Takie systemy mają możliwość przekazywania informacji, jeśli któryś z pojazdów np. przekroczył granicę województwa, wykonał jazdę w weekend, został odnotowany wjazd/wyjazd ze zdefiniowanej strefy lub gdy doszłoby do wyłączenia urządzenia monitorującego. Jednak i na to znalazł się sposób. W przypadku wspomnianej technologii możliwe jest zakłócenie sygnału GPS np. poprzez montaż tzw. zagłuszacza sygnału. Innym sposobem jest pokrycie urządzenia monitorującego zwykłą folią aluminiową, co powoduje, że przesyłany sygnał jest tłumiony i nie wydostaje się poza nią. Takie działanie pozbawiają monitorującego informacji o położeniu, prędkości, przebiegu trasy. Natomiast zakłócenie GSM, wiąże się z tym, że dane nie są przekazywane do serwerów, ale są zapisywane w urządzeniu. W momencie odzyskania zasięgu, urządzenie przekazuje wszystko do centrum danych. Jedyna korzyść to brak podglądu online. Kreatywność użytkowników obejmuje także próby uszkodzenia urządzenia monitorującego poprzez np. zalanie wodą czy ingerencje w system zasilania. Koniec końców jednak oszukiwanie monitoringu pojazdów to gra nie warta świeczki. W przypadku wykrycia oszustwa trzeba się liczyć nie tylko z utratą zaufania szefa, ale także samej pracy.

Jak wyeliminować oszukiwanie monitoringu GPS?

Warto zwrócić uwagę na systemy monitoringu LBS, opierające się na technologii GSM. Do korzystania z takiej usługi wystarczy tylko telefon. W tym przypadku możliwa jest lokalizacja zarówno pojazdów, jak również pracowników znajdujących się poza nimi. System pozwala na obserwację trasy przebytej przez pracownika czy też jego miejsce pobytu. Jak pokazuje rzeczywistość i to można obejść. Jak to zrobić? Pierwszym krokiem jest ustawienie przekierowania połączeń przychodzących z telefonu firmowego na inny. Następnie wystarczy pozostawić telefon służbowy w miejscu, w którym chcemy aby został on zlokalizowany np. w biurze. Wykonując połączenie pracodawca nie jest w stanie stwierdzić, gdzie dokładnie znajduje się pracownik. Musi liczyć na prawdomówność osoby zatrudnionej, a jak wiadomo z tym bywa różnie. Natomiast dokonując weryfikacji za pomocą systemu monitoringu, zostanie wskazane położenie telefonu służbowego, w którym pozostawił go pracownik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Źródło: Flotis.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA