| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Jak przygotować firmowe auta do zimy?

Jak przygotować firmowe auta do zimy?

Żeby zminimalizować ryzyko wystąpienia problemów z użytkowaniem samochodów flotowych w okresie mrozów należy odpowiednio je do zimowej eksploatacji przygotować

Wymiana opon na zimowe w świetle kodeksu drogowego nie jest jak na razie obowiązkowa, podobnie jak w niektórych innych krajach, ale na pewno warto ją przeprowadzić, ponieważ ma niebagatelny wpływ na bezpieczeństwo, skracając drogę hamowania na śliskich powierzchniach. Klienci firm CFM mogą skorzystać z infolinii, za pomocą której można dokonać rezerwacji terminu w dowolnym miejscu w Polsce lub umówić się bezpośrednio w zakładzie, który dokonał wymiany w poprzednim sezonie. W wielu punktach obsługi istnieje także możliwość rezerwacji internetowej. Dla większych firm (min. 20 pojazdów) istnieje także możliwość zorganizowania wymiany opon u klienta poprzez tzw. mobilny punkt wymiany (pojazd, który posiada narzędzia i możliwości do wymiany opon np. na parkingu klienta). Głównym problemem, z którym firmy flotowe stykają się co roku, jest tendencja klientów do zostawiania wymiany na ostatnią chwilę, do „pierwszego śniegu”. Powoduje to spiętrzenie liczby klientów i wydłużenie czasu oczekiwania na wymianę. Tracą na tym głównie sami zainteresowani, więc o wymianie opon warto pomyśleć już w październiku.

Ze względów bezpieczeństwa każde samochód powinien co najmniej raz w roku zostać poddany przeglądowi. Jesień jest na to idealnym momentem, ponieważ pozwoli zadbać o dobry stan techniczny auta w okresie, kiedy ogrywa on najważniejszą rolę. Zaleca się więc wtedy pełny przegląd lub co najmniej kontrolę pod kątem kluczowych elementów.

Jednym z nich jest układ elektryczny, którego dobra kondycja pozwoli m.in. uruchomić pojazd przy niskich temperaturach. Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność akumulatora: jeśli jego wiek zbliża się do 5 lat – należy go wymienić, jeśli nie – sprawdzić poziom naładowania i zawartość elektrolitu. Dobrze pomyśleć również o kontroli stanu przewodów i tzw. klem oraz o ich przeczyszczeniu i nasmarowaniu. Należy sprawdzić również stan alternatora, świec zapłonowych i świec żarowych.

Wyjątkowo wskazana jest również kontrola układu hamulcowego oraz zawieszenia. Kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa ma nie tylko jakość klocków i tarcz hamulcowych, ale także zacisków i płynu hamulcowego. Płyn hamulcowy powinien być wymieniany co 2 lata. W każdej sytuacji należy sprawdzić jego poziom, podobnie, jak wszystkich innych płynów technologicznych w pojeździe. Układ zawieszenia, w tym stan elementów gumowo-metalowych, sprawność amortyzatorów i geometria zawieszenia, również powinny zostać poddane kontroli.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Szkolenia 24 h

internetowy serwis szkoleń

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »