REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać samochód dla firmy?

Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
Podczas wyboru samochodów do floty nie warto się kierować jedynie kosztem zakupu.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Wybór odpowiednich samochodów do floty jest trudny i wymaga przeanalizowania wielu kosztów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając samochody dla firmy.

Cenniki samochodowe podczas poszukiwań odpowiednich samochodów dla naszej firmowej floty nie powinny być dla nas najważniejsze. Cena zakupu pojazdu nie powinna być kluczowa dla wyboru odpowiednich samochodów do floty. Najważniejszy z punktu widzenia zysku firmy jest całkowity koszt użytkowania pojazdu (TCO), w którym cena zakupu samochodu jest jedynie składową i niestety (jak to w życiu bywa), często im cena zakupu auta niższa tym TCO mniej korzystne dla przedsiębiorstwa. Myśląc o TCO należy wziąć pod uwagę indywidualne potrzeby firmy oraz wiele usług posprzedażowych, a w tym koszty eksploatacji pojazdu (serwisowania) oraz wartość odsprzedaży.

REKLAMA

Źródło napędu i rodzaj pojazdu

Kluczowe znaczenie dla kosztów eksploatacji ma wybór odpowiedniego napędu dla pojazdu. Zazwyczaj (oprócz klasy Premium) samochody z napędem wysokoprężnym są dużo droższe w zakupie od samochodów z jednostkami benzynowymi. Droższy jest również serwis samochodów z silnikami Diesla. Dlatego konieczne dla dokonania korzystnego wyboru jest określenie przebiegu, jaki będą przeciętnie pokonywały samochody w naszej firmie. Przy czym warto w tym miejscu uwzględnić przyszłe potrzeby firmy. Zazwyczaj w przypadku popularnych marek ze średniej półki zakup diesla opłaca się przy przebiegach powyżej 50 tys. km rocznie.
Nie bez znaczenia, także dla kosztu zakupu i możliwości wykorzystania pojazdów jest rodzaj nadwozia i możliwości przewozowych pojazdów. W tym miejscu również powinniśmy dokonać wyboru na podstawie analizy obecnych oraz przyszłych potrzeb firmy.

Co po sprzedaży?

Serwisowanie samochodów może kosztować krocie. Dlatego na etapie wyboru pojazdu trzeba wziąć pod uwagę koszty oraz częstotliwość przeglądów, koszty części zamiennych (głównie materiałów eksploatacyjnych typu klocki hamulcowe) oraz utratę wartości przez konkretną markę. Utratę wartości można przewidzieć na podstawie tabel Eurotaxu, w które uwzględniają średniorynkowe ceny pojazdów używanych lub, w przypadku gdy jest to nowy model można ustalić wartość wykupu po okresie eksploatacji z podmiotem dostarczającym samochody.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Negocjacje

Biorąc pod uwagę dwa fakty. Pierwszy, że w przypadku zakupu samochodów do floty, przynajmniej kilku sztuk, nie możemy się zgodzić na zakup tych pojazdów po cenach jednostkowego egzemplarza oraz ogromny zastój na rynku samochodów w Polsce mamy szerokie pole manewru w negocjacjach. W zależności od wolumenu sprzedaży możemy negocjować warunki nie tylko zakupu, lecz kosztów serwisu, a nawet wynegocjować w ramach umowy, że sprzedający przeszkoli nasz personel w zakresie serwisowania pojazdów.

Opracował: Tomasz Korniejew, Źródło: Moto.wieszjak.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Młodzi nie chcą prawa jazdy. W 2023 r. dokumentów było o 30 proc. mniej, niż jeszcze kilka lat temu

    Dane z CEPiK nie pozostawiają złudzeń. W 2023 r. w Polsce zostało wydanych o 30 proc. mniej praw jazdy, niż w 2015 r. Jak ten trend może wpłynąć na producentów samochodów oraz rynek aut używanych?

    Auta w leasingu policja nie zabierze. Kierowca zapłaci jednak nawiązkę, a do tego poniesie koszty podatkowe

    Pijany kierowca zatrzymany w samochodzie leasingowanym auta nie straci. Mimo wszystko za swój czyn zapłaci i to podwójnie. Nawiązka dopiero otwiera listę jego strat. Kolejnym punktem jest utrata praw do odliczenia podatkowego.

    Na stacje powraca stary typ paliwa. Czy to oznacza, że kierowcy już nie muszą się bać benzyny E10?

    Kilka dni temu na stacje w całej Polsce powrócił stary typ paliwa. Ostatni raz kierowcy mogli je zatankować w październiku 2023 r. Czy to oznacza dobrą informację dla osób, które nie chcą benzyny Pb 95 E10? Sprawdźmy.

    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    REKLAMA

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    REKLAMA

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    REKLAMA