| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Zarządzanie flotą > Finansowanie floty transportowej: ABC leasingu

Finansowanie floty transportowej: ABC leasingu

Jak sfinansować zakup samochodu ciężarowego. Co trzeba wiedzieć o leasingu aby wybrać najkorzystniejszą opcję. Dowiedz się, co powinna zawierać oferta leasingowa i na co zwrócić szczególną uwagę.

Umowa leasingu (wraz z załącznikami) oraz weksel – stanowiący zabezpieczenie większości transakcji leasingowych – podpisywane są przez osoby uprawnione do reprezentowania klienta, zgodnie z dokumentami rejestrowymi lub odpowiednim pełnomocnictwem. Po podpisaniu dokumentów leasingowych, klient jest zobowiązany do zapłaty opłat wstępnych (jeżeli są wymagane zgodnie z umową leasingu), a następnie firma leasingowa zamawia u dostawcy przedmiot leasingu.

Po otrzymaniu od dostawcy dokumentów zakupu, następuje rejestracja przedmiotu (na przykład w przypadku pojazdów), ubezpieczenie (w każdym przypadku) oraz zapłata do sprzedającego przez firmę leasingową. Przedmiot leasingu dostarczany jest przez dostawcę bezpośrednio klientowi.

Od tego momentu korzystający jest zobowiązany do wnoszenia okresowych opłat leasingowych ustalonych umową. Spłata odbywa się najczęściej w równych (annuitetowych) ratach miesięcznych, ale harmonogram może być dopasowany do indywidualnych potrzeb klienta. Po spłacie ostatniej raty, korzystający ma możliwość zakupu leasingowanego środka trwałego za wartość końcową (rezydualną) określoną w umowie.

Wykup przedmiotu leasingu dokumentowany jest fakturą VAT, wystawioną przez firmę leasingową.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

EFT International

EFT International zajmuje się pomaganiem firmom w osiągnięciu sukcesu na zagranicznych rynkach, głównie w Wielkiej Brytanii i Indiach.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »