| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Eurosender - startup z rynku przesyłek kurierskich trafia do Polski

Eurosender - startup z rynku przesyłek kurierskich trafia do Polski

Na polski rynek wkracza Eurosender, startup który coraz śmielej poczyna sobie na rynku przesyłek kurierskich w UE. Słoweński operator kusi klientów indywidualnych i firmowych wygodą obsługi i niskimi kosztami usług. Czy zrewolucjonizuje rynek przesyłek tak jak swoje branże zrewolucjonizowały Uber i Spotify?

Eurosender zaczynał jako startup z siedzibą w słoweńskiej Lublanie. Obecnie, m.in. dzięki wsparciu najbardziej prestiżowych europejskich programów akceleracji przedsiębiorczości – ProSiebenSat.1 i Level39 – ma oddziały również w Monachium i Londynie. Od niedawna współpracuje także z akceleratorem RocketSpace, pod opieką którego zaczynały takie marki jak Uber i Spotify. Od powstania w 2014 roku, w niecałe trzy lata zdołał zbudować sieć dostawców w całej Unii Europejskiej, oferując prostą usługę w atrakcyjnej cenie. We wrześniu oficjalnie wszedł do Polski.

Zobacz też: Usługi kurierskie dla klientów indywidualnych

Eurosender - jak to działa?

Dzięki platformie Eurosender klienci indywidualni i firmy mogą w kilku prostych krokach zamówić przesyłkę kurierską w niższych cenach niż bezpośrednio u kurierów. Zamówienie usługi wymaga podania na platformie parametrów przesyłki, adresu dostawy i liczby paczek do nadania. Na podstawie danych adresowych odbioru i dostawy paczki Eurosender wybiera pasującego najtańszego kuriera, który następnie podejmuje paczkę czy bagaż ze wskazanego miejsca – np. z domu albo biura. Płatność za usługę można uregulować kartą kredytową, przelewem bankowym lub przez PayPala.

Zobacz też: Reklamacja uszkodzonej przesyłki kurierskiej

Eurosender - niskie ceny?

Przewagą Eurosendera nad konkurencją są niższe ceny usług, oferowane zarówno klientom końcowym, jak i biznesowym. Jest to możliwe dzięki kumulacji zamówień, co pozwala uzyskać lepszą pozycję negocjacyjną w rozmowach z kontrahentami-operatorami logistycznymi. Przykładowo, minimalny koszt nadania paczki o wadze do 20 kg z Warszawy do Londynu za pośrednictwem Eurosendera to ok. 28 euro, czyli ok. 128 zł. Gdyby podobną usługę zamówić bezpośrednio u kuriera, do ceny podstawowej, wyższej o kilkanaście, kilkadziesiąt, a niekiedy nawet kilkaset euro, operator doliczyłby jeszcze VAT i dodatkową opłatę paliwową.

Co ważne, korzystanie z platformy nie wymaga rejestrowania się ani zakładania konta. Cena usługi nie jest uzależniona od rodzaju przesyłki i wyświetlana jest na stronie automatycznie, po wybraniu trasy przesyłki. Wszystkie paczki są ubezpieczone. – Brak ukrytych kosztów oraz prostota obsługi narzędzia sprawia, że cieszy się ono szczególną popularnością wśród studentów i osób pracujących za granicą – mówi Tim Potočnik, CEO Eurosender. Coraz chętniej z usług Eurosendera korzystają też małe i średnie sklepy internetowe prowadzące sprzedaż transgraniczną.

Zobacz też: Nowoczesne technologie wykorzystywane w usługach pocztowych i kurierskich

Za dostarczenie paczki w terminie i w stanie nienaruszonym odpowiadają uznane firmy kurierskie, skupione w sieci operatorów logistycznych współpracujących z platformą Eurosender. Lista obejmuje takich kurierów jak DPD, GLS, ACS i DB Schenker. W 2015 r. Eurosender rozszerzył wachlarz usług o możliwość transportu towarowego.

Źródło: Materiały Eurosender

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Marcin M. Wyrzykowski

Główny Księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »