| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Poczta Polska zmieni system wynagradzania

Poczta Polska zmieni system wynagradzania

Poczta Polska wprowadzi zmiany w systemie wynagradzania pracowników. Według nowych zasad doceniani mają być pracownicy aktywni i zaangażowani w rozwój firmy. Dotychczasowy system to utrudnia.

Poczta Polska - jak docenić najlepszych, by sprostać realiom rynkowym?

Dotychczasowy system wynagrodzeń w Poczcie Polskiej utrudnia wynagradzanie osób, które skutecznie przyczyniają się do rozwoju firmy. Nowe rozwiązania mają premiować aktywnych i zaangażowanych pracowników w mierzalny i obiektywny sposób. Firma nie ogranicza budżetu wynagrodzeń, tylko zmienia zasady jego redystrybucji, wprowadzając najlepsze stosowane na rynku praktyki i wzorce motywowania.

– Poczta Polska od roku działa na uwolnionym rynku, którego największa, tradycyjna część szybko się kurczy z powodu rosnącej popularności korespondencji mailowej. Nie mamy na to wpływu, bo rewolucji w komunikacji nikt nie jest w stanie zatrzymać. Nasza przyszłość zależy od tego, jak bardzo uda nam się umocnić na takich rynkach jak: usługi kurierskie, paczkowe, usługi bankowo-ubezpieczeniowe czy obszar korespondencji cyfrowej – podkreśla Jerzy Jóźkowiak, Prezes Poczty Polskiej. – Nasz obecny system wynagradzania jest niedostosowany do dzisiejszych realiów rynkowych. Jesteśmy ostatnią tak dużą firmą, która nie płaci za efekty. To ostatni moment, aby wprowadzić w Poczcie Polskiej rozwiązania systemu wynagrodzeń sprawdzone w innych tak dużych firmach – dodaje Prezes Poczty Polskiej.

Zobacz też: Drony zastąpią kurierów?

Dotychczas 10% wynagrodzeń było przeznaczanych na premie dla aktywnych

Dzisiaj w Poczcie Polskiej tylko 10% budżetu wynagrodzeń przeznacza się na wynagrodzenia powiązane z efektywnością. Nowy system został skonstruowany tak, aby wspierać wykonanie celów biznesowych firmy. W praktyce oznacza to m.in. obiektywne kryteria premiowania, powiązanie premii z efektami pracy pracownika i wynikami finansowymi firmy.

Celem Poczty Polskiej jest wdrożenie nowego systemu wynagradzania w porozumieniu z organizacjami związkowymi.

Zobacz też: Najstarszy kurier w Polsce?

Poczta Polska od jesieni 2011 roku skutecznie realizuje strategię, której głównym celem jest rozwój na najbardziej perspektywicznych rynkach. Firma zmienia podejście do klienta, unowocześniając swoje placówki, w których można realizować usługi świadczone przez spółki Grupy Poczty Polskiej. Aktualnie działa już ponad 100 punktów tego typu. Poczta zaproponowała także nowe usługi w komunikacji cyfrowej, takie jak neokartka czy neoznaczek, które pozwalają na wysyłanie tradycyjnej korespondencji bez wychodzenia z domu. Kołem zamachowym rozwoju ma być także rynek e-commerce, na potrzeby którego Spółka przygotowała kompleksową ofertę paczkową obudowaną usługami całej Grupy Poczty Polskiej.

Źródło: Materiały prasowe Poczta Polska S.A.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Grupa Deweloperska GEO

Grupa Deweloperska GEO to holding kilkunastu spółek, prowadzących aktywną działalność na terenie trzech polskich aglomeracji: Krakowa, Wrocławia i Katowic.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »