| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Popularność e-commerce, a branża logistyczna

Popularność e-commerce, a branża logistyczna

Zakupy przez internet zyskują coraz szersze grono zwolenników. Korzysta przy tym również branża logistyczna, zwłaszcza firmy kurierskie.

Polska jest jednym z krajów, w których najdynamiczniej rozwija się handel elektroniczny. W 2012 roku rozwój sektora sięgnął 30% w stosunku do 2011, a przez ostatnie 10 lat krajowy e-commerce zwiększył obroty z 0,32 mld zł do 20 mld zł.
- Zauważmy jednak, że udział handlu elektronicznego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi niespełna 4%, a na Zachodzie Europy jest to 15-18 proc. - mówi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka SA. Możemy więc zakładać dalszy wzrost krajowego e-handlu. Dziś paczki doręczane przez Siódemkę do odbiorców indywidualnych stanowią 30% ogółu, a jeszcze 3 lata temu było to zaledwie 3%. Usługi B2C to duża szansa dla firm kurierskich, dlatego w najbliższych latach ten współczynnik na pewno jeszcze wzrośnie.

Pomimo, że zakupy w sieci stają się coraz bardziej przyjazne dla klientów, a ich popularność systematycznie rośnie, to poziom zaufania do nich, wydaje się jednak cały czas stosunkowo niski. Z jednej strony można odnieść wrażenie, że do lamusa odeszły już mity z czasów gdy e-handel w Polsce raczkował, a potencjalnych nabywców straszono paczką wypełnioną cegłami. Z drugiej, wciąż wysoki jest odsetek zamówień za pobraniem, podczas gdy np. w Niemczech praktycznie tego typu forma płatności nie występuje.
Świadczy to między innymi o asekuracji klientów. Dopóki kurier nie przywiezie zamówionego towaru, wszelka troska o jego skuteczne doręczenie (po którym dopiero nastąpi płatność), leży po stronie sklepu i współpracującej z nim firmy kurierskiej, a nie klienta – zauważa Marcin Kruszyński.

Dlatego to właśnie bezpieczna logistyka, gwarantująca otrzymanie towaru szybko i w nienaruszonym stanie jest jednym z elementów wpływających na wzrost popularności e-zakupów. Jak pokazują badania E-commerce Standard najpopularniejszym sposobem dostawy towaru do klienta końcowego są właśnie usługi firm kurierskich, z których korzysta 66% klientów e-sklepów.
Firmy kurierskie to gwarancja wygody, na jaką jeszcze kilka lat temu nie można było liczyć. Główną barierą jaką zniosły kurierskie firmy jest szybkość dostawy – dodaje Kruszyński. Dzisiaj praktycznie nie występuje problem zniechęcenia do e-zakupów z powodu potencjalnego długiego oczekiwania na zakupiony towar. Możemy iść do sklepu na zakupy, ale możemy też uruchomić internet i nie wychodząc z domu jutro mieć je u siebie.
Klienci mają kontrolę nad całym procesem zamówienia. Firmy kurierskie prześcigają się w tworzeniu przyjaznych metod m.in. tzw. trackingu. Siódemka oferuje możliwość śledzenia paczki na kilka sposobów, przez swoją stronę www, za pomocą SMS-ów, e-maili, aplikacji na smartfony czy firmowego fanpage’a na Facebooku.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Ignaczak

Psycholog i mediator

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »