| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Popularność e-commerce, a branża logistyczna

Popularność e-commerce, a branża logistyczna

Zakupy przez internet zyskują coraz szersze grono zwolenników. Korzysta przy tym również branża logistyczna, zwłaszcza firmy kurierskie.

Polska jest jednym z krajów, w których najdynamiczniej rozwija się handel elektroniczny. W 2012 roku rozwój sektora sięgnął 30% w stosunku do 2011, a przez ostatnie 10 lat krajowy e-commerce zwiększył obroty z 0,32 mld zł do 20 mld zł.
- Zauważmy jednak, że udział handlu elektronicznego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosi niespełna 4%, a na Zachodzie Europy jest to 15-18 proc. - mówi Marcin Kruszyński, PR Manager, Siódemka SA. Możemy więc zakładać dalszy wzrost krajowego e-handlu. Dziś paczki doręczane przez Siódemkę do odbiorców indywidualnych stanowią 30% ogółu, a jeszcze 3 lata temu było to zaledwie 3%. Usługi B2C to duża szansa dla firm kurierskich, dlatego w najbliższych latach ten współczynnik na pewno jeszcze wzrośnie.

Pomimo, że zakupy w sieci stają się coraz bardziej przyjazne dla klientów, a ich popularność systematycznie rośnie, to poziom zaufania do nich, wydaje się jednak cały czas stosunkowo niski. Z jednej strony można odnieść wrażenie, że do lamusa odeszły już mity z czasów gdy e-handel w Polsce raczkował, a potencjalnych nabywców straszono paczką wypełnioną cegłami. Z drugiej, wciąż wysoki jest odsetek zamówień za pobraniem, podczas gdy np. w Niemczech praktycznie tego typu forma płatności nie występuje.
Świadczy to między innymi o asekuracji klientów. Dopóki kurier nie przywiezie zamówionego towaru, wszelka troska o jego skuteczne doręczenie (po którym dopiero nastąpi płatność), leży po stronie sklepu i współpracującej z nim firmy kurierskiej, a nie klienta – zauważa Marcin Kruszyński.

Dlatego to właśnie bezpieczna logistyka, gwarantująca otrzymanie towaru szybko i w nienaruszonym stanie jest jednym z elementów wpływających na wzrost popularności e-zakupów. Jak pokazują badania E-commerce Standard najpopularniejszym sposobem dostawy towaru do klienta końcowego są właśnie usługi firm kurierskich, z których korzysta 66% klientów e-sklepów.
Firmy kurierskie to gwarancja wygody, na jaką jeszcze kilka lat temu nie można było liczyć. Główną barierą jaką zniosły kurierskie firmy jest szybkość dostawy – dodaje Kruszyński. Dzisiaj praktycznie nie występuje problem zniechęcenia do e-zakupów z powodu potencjalnego długiego oczekiwania na zakupiony towar. Możemy iść do sklepu na zakupy, ale możemy też uruchomić internet i nie wychodząc z domu jutro mieć je u siebie.
Klienci mają kontrolę nad całym procesem zamówienia. Firmy kurierskie prześcigają się w tworzeniu przyjaznych metod m.in. tzw. trackingu. Siódemka oferuje możliwość śledzenia paczki na kilka sposobów, przez swoją stronę www, za pomocą SMS-ów, e-maili, aplikacji na smartfony czy firmowego fanpage’a na Facebooku.

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Forum Doradców Podatkowych

Praktyczne publikacje dla przedsiębiorców, księgowych, doradców podatkowych i kandydatów na doradców podatkowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »