| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Rynek paczek w Polsce - tendencje wzrostowe

Rynek paczek w Polsce - tendencje wzrostowe

Wzrost zainteresowania zakupami w sieci napędza rynek usług kurierskich. Co najczęściej Polacy wysyłają pocztą oraz do jakich krajów kierują swoje przesyłki pocztowe?

Kurierskie ramię Poczty Polskie - Pocztex - uległ przeobrażeniu. Wprowadzono m.in. powiadomienie odbiorcy SMS-em lub e-mailem o nadaniu przesyłki i planowanym terminie jej doręczenia. Jako jedyny dostawca logistyczny oferuje doręczanie przesyłki do 8 rano w miastach do 100 tys. mieszkańców. Zmiany w ofercie wpłynęły na wyniki odnotowywane w segmencie paczek kurierskich. Styczeń i luty były rekordowymi miesiącami - to wzrost o 70 procent w stosunku do analogicznych miesięcy 2011 roku.

Pół miliona przesyłek biznesowych wysłanych do końca lutego to rekordowy wynik i potwierdzenie dla bardzo mocnego trendu wzrostowego. – Co miesiąc sprzedaż tej usługi rośnie o 15 procent - mówi Sławomir Żurawski, dyrektor biura rozwoju usług KEP w Poczcie Polskiej. Klienci korzystający z oferty biznesowej Poczty otrzymują dodatkowe korzyści - odbiorca informowany jest SMS-em o mającym nastąpić doręczeniu przesyłki. Może sprawdzać status paczki w Internecie. Dzięki usłudze Elektronicznego Nadawcy, aplikacji dostępnej online, można szybko przygotować większe ilości przesyłek do nadania lub łatwo zarządzać własną bazą odbiorców.

Cena usługi Przesyłka Gabarytowa, o maksymalnej wadze do 20 kg zależy wyłącznie od wielkości opakowania, które klient otrzymuje przy jej zakupie. To udogodnienie dla np. sprzedawców internetowych, którzy z góry znają cenę przesyłki. – W 2012 roku odnotowaliśmy kilkaset tysięcy wysłanych przesyłek gabarytowych. Dynamicznie zwiększamy obroty. W lutym mieliśmy już ponad 50 tysięcy nadań. Rosnący rynek sprzedaży internetowej jest dla nas szansą na umocnienie pozycji w sektorze logistycznym dla e-commerce. – mówi Sławomir Żurawski z Poczty Polskiej.
Bardzo dużo nadań jest z mniejszych miejscowości. To właśnie tam najprężniej rozwija się sektor e-commerce. – A Poczta Polska za pośrednictwem rozległej sieci placówek jest obecna praktycznie w każdym zakątku kraju – mówi Sławomir Żurawski.

W badaniach przeprowadzonych przez Pocztę Polską, klienci deklarują, że w zdecydowanej większości wysyłają paczki do 10 kg Jedna trzecia klientów Poczty wysyła za jej pośrednictwem od 1 do 5 paczek rocznie. Co trzecia osoba nadająca paczki w sieci placówek pocztowych zazwyczaj wysyła odzież, książki i dokumenty. Mężczyźni częściej wysyłają płyty CD, filmy, książki i gry komputerowe, zaś kobiety przodują w kategoriach odzieży i kosmetyków.
W gronie najczęściej wymienianych powodów korzystania z usług operatora znalazły się: największa w kraju sieć placówek pocztowych, bezpieczeństwo i gwarancja doręczenia, korzystna oferta cenowa oraz nowoczesny system śledzenia przesyłek.

Porównując rok 2012 z 2011 wartość nadań w kategorii zagranicznych przesyłek pocztowych wzrosła o 25%. Polacy najwięcej paczek wysyłają do Wielkiej Brytanii – to blisko 15 proc. całego wolumenu paczek wysyłanych Pocztą Polską za granicę. Na drugim miejscu są Niemcy – 14 procent nadań. Popularnym kierunkiem są także USA, gdzie klienci Poczty wysłali w ubiegłym roku 12 procent paczek wychodzących z kraju. W dalszej kolejności są Irlandia - 5 proc., Francja - 4 proc., Norwegia - 3 proc., Włochy - 3 proc.

Źródło: Materiały prasowe Poczty Polskiej

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Stowarzyszenie Agencji Zatrudnienia

branżowa organizacja pracodawców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »