REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Za 32 mln euro powstała Centralna Sortownia DPD Polska

REKLAMA

REKLAMA

Centralną Sortownię firmy kurierskiej DPD Polska uroczyście otwarto w czwartek w Strykowie k. Łodzi. Jej budowa kosztowała 32 mln euro. Zatrudnienie znajdzie tu 430 osób.

Centralna Sortownia w Strykowie to największe przedsięwzięcie infrastrukturalne DPD Polska. Jej uruchomienie - zdaniem przedstawicieli firmy - jest kolejnym etapem realizacji strategii, która
zakłada inwestycje w rozwój sieci logistycznej.

REKLAMA

Zdaniem prezesa DPD Polska Rafała Nawłoki firma wybrała Stryków, gdyż to strategiczny punkt pod względem lokalizacji. Od wielu lat miejsce przyciąga inwestorów z powodu najmniejszej średniej odległości dostaw do rynków sprzedaży, a także skrzyżowania autostrad. 

Magazyn dla DPD

REKLAMA

Centralna Sortownia DPD mieści się na niemal 9 ha. Składa się z magazynu o powierzchni 13,5 tys. m kw. i biura o powierzchni 2,5 tys. m kw. Na jej terenie znajduje się także plac manewrowy o pow. 5,5 ha, który może pomieścić w ciągu nocy 300 samochodów. Wyposażony jest on m.in. w 44 stanowiska rozładunkowe i 76 (docelowo 96) stanowisk załadunkowych. W sortowni zamontowano dwa sortery główne o wydajności po 17,5 tys. paczek na godzinę i sorter dla małych paczek i kopert o wydajności 8 tys. paczek na godzinę.

"To bardzo duże przedsięwzięcie podyktowane jest z jednej strony rozwojem rynku, z drugiej przewiduje elastyczne rozwiązania, które pozwolą dopasować się do zmieniających się oczekiwań i potrzeb naszych klientów, oferując im lepsze i szybsze usługi. Naszym celem jest być firmą kurierską pierwszego wyboru" - uważa Nawłoka.

Firma DPD Polska (wcześniej Masterlink Express) należy do holdingu GeoPost.Ma 50 oddziałów w Polsce, flotę 260 samochodów ciężarowych i zatrudnia ponad 5100 pracowników i współpracowników. Obok centralnej sortowni w Strykowie posiada także cztery centra sortujące (Gdańsk, Warszawa, Poznań, Katowice). W ub. roku firma dostarczyła 39 mln paczek.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

(PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA