| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Strona www kontra dedykowany portal – konkurencja czy naturalna konsekwencja?

Strona www kontra dedykowany portal – konkurencja czy naturalna konsekwencja?

W ostatnim czasie wiele firm z rynku KEP oprócz własnych stron internetowych, promujących ich działalność, przedstawiających zakres usług i będących narzędziem komunikacji - zaczęły tworzyć dodatkowe portale, dedykowane usługom i klientom. Czy to ma służyć podwojeniu siły przekazu, lepszej widoczności i pozycji w wirtualnej sieci biznesu, a może zupełnie czemu innemu?

Niestety, okazało się, że nawet najlepsza nawigacja na stronie i „naturalne” ułożenie przedstawionych na niej sekcji tematycznych, nie jest w stanie ukryć przesytu informacji. Także badania takich stron internetowych nastręczają dużych trudności, zwłaszcza w sferze wyciągania wniosków dotyczących nawigacji, skrótów, najchętniej odwiedzanych sekcji itd. Strona www przestała spełniać swoje zadanie.

Jak "zjeść ciasto i zachować ciastko"?

W obliczu tego typu problemów odczuwanych przez zarówno klientów jak i firm, naturalną konsekwencją stało się wydzielenie części narzędziowej ze strony www i utworzenie odrębnego, dedykowanego portalu. Należy sobie zadać pytanie, skąd konkluzja o naturalnej konsekwencji? 

Odnosząc się do przykładu naszej firmy, to informacje napływające bezpośrednio od klientów oraz te zbierane za pośrednictwem konsultantów Contact Center, ecommerce oraz kurierów i pracowników punktów przyjęć DHL, skłoniły nas do stworzenia dedykowanego portalu MyDHL, skupiającego w jednym miejscu wszystkie oferowane przez firmę e-narzędzia do obsługi przesyłek międzynarodowych.

Beneficjentami tego rozwiązania są „obydwie strony”. Nasi klienci mają klarowną sytuację oraz czytelny podział: www to „informacje”, MyDHL to „operacje i obsługa przesyłek”. DHL z drugiej strony może rozwijać data mining co za tym idzie optymalizować tak portal jaki oferowane na nim e-narzędzia. Wprowadzenie portalu MyDHL w ponad 40 krajach na całym świecie świadczy też o tym, że nie jest to tylko trend na rynku polskim, ale globalna zmiana postrzegania znaczenia Internetu w prowadzeniu biznesu.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Polskie Centrum Promocji Miedzi (PCPM)

(PCPM)

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »