REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

UPS: W drugim kwartale zysk na akcję wzrósł o 7,5 proc.

REKLAMA

REKLAMA

Firma UPS poinformowała, że jej zysk na akcję w drugim kwartale 2012 wyniósł 1,15 USD, co stanowi 7,5-procentową poprawę w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku.

Zysk operacyjny na rynku krajowym w USA wzrósł o 122 mln USD (12%) w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. Według sprawozdań, rozwodniony zysk na akcję wzrósł o 5,5%, a zysk operacyjny na rynku krajowym w USA – o 14%.

REKLAMA

REKLAMA

„Rosnąca niepewność w Stanach Zjednoczonych, osłabienie eksportu z Azji oraz europejski kryzys zadłużenia mają negatywny wpływ na prognozy ekspansji ekonomicznej” – mówi Scott Davis, prezes i dyrektor generalny UPS. „Od początku swojego istnienia firma UPS zdołała utrzymać silną pozycję we wszystkich cyklach ekonomicznych, a na obecne trudne warunki gospodarcze reagujemy wprowadzając niezbędne zmiany”.

W drugim kwartale 2012 roku firma UPS kilkakrotnie informowała o ofercie przejęcia TNT Express. Plany sfinansowania zakupu tej firmy zostały ogłoszone w maju, a formalne memorandum ofertowe zgłoszone zostało w czerwcu tego roku. Na początku bieżącego miesiąca firma ogłosiła, że rozpoczyna Fazę II oceny przejęcia, ponieważ istnieją kwestie, których przeanalizowanie zajmie Komisji Europejskiej więcej czasu.

Firma UPS przewiduje, że transakcja zostanie zawarta w czwartym kwartale tego roku. Komplementarne zalety obu firm pozwolą na stworzenie zorientowanej na klientów platformy, która zaoferuje im dostęp do całego świata na niespotykaną do tej pory skalę.


UPS: Pozycja gotówkowa

W pierwszy sześciu miesiącach tego roku (do dnia 30 czerwca) firma UPS wygenerowała przepływy pieniężne w wysokości 3 mld USD, co stanowi wzrost o ponad 600 mln USD w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Wydatki kapitałowe firmy wyniosły 949 mln USD. Firma UPS wykupiła 11,3 mln akcji za około 870 mln USD oraz wypłaciła dywidendę w wysokości 1,1 mld USD (wzrost o 9,6% na akcję w porównaniu z zeszłym rokiem).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na koniec kwartału firma UPS posiadała 7,3 mld USD w gotówce i zbywalnych papierach wartościowych, przygotowując się do finalizacji przejęcia TNT Express.

Przychody na rynku krajowym w USA wzrosły o 4,1% w porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, w wyniku 3,5-procentowego wzrostu liczby przesyłek. Zysk operacyjny zwiększył się o ponad 12% w stosunku do skorygowanych wyników z 2011 roku. Marża operacyjna wzrosła o 100 punktów bazowych do 14,1% w efekcie wzrostu liczby przesyłek, poprawy wydajności, wyższych stawek bazowych i korzyści płynących z harmonogramu dopłaty paliwowej.

Według sprawozdań, zysk operacyjny wzrósł o 14%, a marża operacyjna – o 120 punktów bazowych w porównaniu do tego samego okresu ubiegłego roku.


Odnotowano wzrost liczby przesyłek wszystkich typów – liczba przesyłek lądowych wzrosła o 3%, liczba przesyłek typu UPS Next Day Air® wzrosła o 5%, a liczba odroczonych przesyłek lotniczych (deferred air) – o 8,6%. Większość wzrostów spowodowana była aktywnością dużych klientów internetowych wysyłających przesyłki o niskiej wadze do gospodarstw domowych.

Średni przychód na jedną przesyłkę wzrósł o 0,6%, w wyniku tego, że wzrost stawek bazowych zrównoważony został przez zmiany asortymentu produktów i przekroju klientów.

Przychody w segmencie przesyłek międzynarodowych wyniosły 3 mld USD, ponieważ segment ten pozostaje pod presją słabszej sytuacji na rynkach globalnych i zmniejszenia eksportu z Azji. Negatywny wpływ na przychody miały także wahania walutowe.

W tym pełnym wyzwań środowisku, zysk operacyjny wyniósł 454 mln USD. Marża operacyjna wynosząca 15,1% pozostaje najlepszym wynikiem w branży.

Liczba przesyłek eksportowych wzrosła o 0,8% w stosunku do tego samego okresu ubiegłego roku. Wzrost liczby przesyłek w Europie zrównoważony został głównie przez dwucyfrowy spadek eksportu z Azji do USA i Europy. Liczba przesyłek poza rynkiem krajowym w USA spadła o 3,2%, co odzwierciedla słabszą sytuację ekonomiczną i kontynuację inicjatyw zmierzających do poprawy rentowności.

Średni przychód na przesyłkę

Średni przychód na przesyłkę spadł o 2,4%, chociaż w ujęciu bez uwzględnienia różnic kursowych odnotowano jego wzrost o 2,1%.

Wszystkie jednostki biznesowe firmy przyczyniły się do osiągnięcia wysokiego zysku operacyjnego wynoszącego 202 mln USD w segmencie łańcucha dostaw i spedycji. Odnotowano także rekordowo wysoką marżę operacyjną – 8,9%.

REKLAMA

Przychody ogółem spadły o 1,6% do 2,28 mld USD, w związku ze słabnącym popytem na międzynarodowy fracht lotniczy i niższymi cenami. W segmencie spedycji utrzymuje się presja cenowa, szczególnie ze strony państw azjatyckich, co wynika z utrzymującej się nadwyżki zdolności przewozowych. Dzięki skutecznym działaniom w zakresie zarządzania przychodami i kontroli kosztów zanotowano wysoki zysk operacyjny.

W dystrybucji nastąpił wzrost przychodów dzięki klientom z branży medycznej oraz klientom internetowym. Kontynuacja inwestycji w technologię i infrastrukturę wspierającą inicjatywę firmy skierowaną do branży medycznej w nieznacznym stopniu odbiła się na zysku operacyjnym.

W części UPS Freight przychody utrzymały się na tym samym poziomie, co wynika z tego, że niższy tonaż zrównoważony został przez wyższą rentowność. Jednostka biznesowa odnotowała wzrost zysku operacyjnego i zwiększenie marży.

UPS: Perspektywy

„Wyniki firmy w drugim kwartale bieżącego roku miały charakter mieszany” – mówi Kurt Kuehn, dyrektor finansowy UPS. „Dobre wyniki na rynku krajowym w USA oraz w segmentach łańcucha dostaw i spedycji zostały częściowo zrównoważone przez słabsze wyniki segmentu międzynarodowego”.

„W miarę zbliżania się drugiej połowy roku obserwujemy obawy klientów związane z większą niepewnością ekonomiczną. Ponadto obniżyły się oczekiwania dotyczące wzrostu gospodarczego” – kontynuuje Kuehn. „W związku z tym obniżyliśmy naszą prognozę rozwodnionego zysku na akcję w roku 2012 do przedziału 4,5-4,7 USD, co stanowi wzrost o 3-8% w stosunku do skorygowanych wyników za rok 2011”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA