| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Jak negocjować ceny z firmą kurierską?

Jak negocjować ceny z firmą kurierską?

Cena jest jednym z wielu parametrów usługi kurierskiej. Powinno ustalać się go pod koniec negocjacji. Zanim dojdziemy do rozmów o cenie należy dokładnie ocenić stosunek jakości do ceny i przede wszystkim określić korzyści, jakie zyskujemy wybierając daną usługę.

Gdzie ma trafić przesyłka

Drugim parametrem jest miejsce, gdzie wysyłamy przesyłkę. Firmy kurierskie opierają cenniki na podziale strefowym, który uwzględnia odległości oraz lokalny koszt realizacji usługi. Dzięki tabeli stref doręczeń wyliczenie ceny przez klienta staje się łatwe, a oferta firmy jest przejrzysta.
W TNT kraje Unii Europejskiej pogrupowano w 3 strefy w oparciu o odległość od Polski. Państwa, z którymi sąsiadujemy, są w strefie 1, a kraje takie jak Portugalia czy Irlandia – w strefie 3.
Na cenę przesyłki może mieć wpływ rodzaj transportowanych przedmiotów. Najtańsze są przesyłki, które mogą być automatycznie sortowane. W przypadku przesyłek zakwalifikowanych jako niebezpieczne w transporcie lub charakteryzujących się nietypowym kształtem, do ceny doliczana jest dodatkowa dopłata.

Więcej przesyłek to niższa cena

Tak jak w innych branżach, firmy które wysyłają duże ilości przesyłek, mają większą siłę przetargową, a tym samym większe możliwości zredukowania ceny. Jednym z rozwiązań jest cennik zapewniający automatyczne podwyższenie upustów w przypadku zwiększenia liczby wysyłanych przesyłek. Taka konstrukcja oferty oszczędza klientom czas na dodatkowe negocjowanie ceny w sytuacji okresowego wzrostu zapotrzebowania na transport. Przygotowanie takiej oferty jest możliwe, ponieważ występuje wiele składowych kosztów operacyjnych, które kształtują się różnie w zależności od częstotliwości wysyłek. Jednym z nich może być koszt odbioru lub tzw. koszt ostatniej mili, czyli doręczenia. Im więcej przesyłek odbieranych lub doręczanych w tym samym momencie, tym ta składowa ceny jest niższa. Dzięki temu cena dla klienta również może być zredukowana. Znaczenie ma również rodzaj przesyłek. Jeśli przesyłki można automatyczne sortować, to cena jest inna od transportów sortowanych ręcznie. Generalnie ceny, jakie można wynegocjować z kurierem po przeprowadzeniu dokładnej analizy potrzeb, różnią się od cen wyjściowych.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Kozłowska

Radca prawny, adwokat, specjalista z zakresu prawa gospodarczego, cywilnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »