| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Jakie usługi logistyczne dla małego biznesu?

Jakich usług kurierskich oczekują właściciele mikro firm? Tu liczy się czas i prostota. Szybki kontakt, proste procedura, wręcz "samoobsługa".

„Small business” stanowią firmy reprezentujące różne branże i oczekujące przede wszystkim elastycznych, kompleksowych i innowacyjnych rozwiązań logistycznych. Niezawodność i krótki czas realizacji zamówienia są ważnym kryterium oceny usług kurierskich na rynku. Dlatego klienci powinni mieć możliwość skorzystania z usług usprawniających doręczenie przesyłek, jak np. informacja przed doręczeniem, czyli wcześniejsze ustalenie godziny. Kolejnym przykładem udogodnienia, z perspektywy osoby prowadzącej firmę, jest usługa "osobisty podpis", dzięki której kurier występując w imieniu nadawcy przesyłki, weryfikuje tożsamość odbiorcy (wg oczekiwań nadawcy), aby dopiero, jeśli zgodne z oczekiwaniem nadawcy, przekazać mu prezent lub dokumenty do podpisu, które następnie wracają do nadawcy. Dla korzystających z międzynarodowej wymiany towarowej rynek kurierski oferuje szeroką gamę usług celnych, umożliwiająca wykonanie na zlecenie klienta dodatkowych czynności związanych z odprawą celną przesyłki importowej.

E-commerce

Korzystną opcją w segmencie „usług dodatkowych” jest "neutralny VAT w imporcie", usługa umożliwiająca rozliczenie VAT-u od importowanych towarów bezgotówkowo w deklaracji VAT bezpośrednio z Urzędem Skarbowym. Wpływa ona znacząco na poprawę płynności finansowej klienta, a przesyłki są dostarczane szybko i sprawnie. Co więcej dla klientów z sektora „small business” przygotowywane są specjalne pakiety usług zawierające atrakcyjne warunki dla przesyłek międzynarodowych i krajowych. Wsparciem dla klientów są programy e-commerce, które w znaczący sposób ułatwiają im zarządzanie procesem obsługi przesyłek.

Firma kurierska musi brać pod uwagę oczekiwania również klientów nieregularnie korzystających z usług logistycznych bądź nieposiadających z nią stałej umowy. Ta grupa spodziewa się prostych i niekosztownych rozwiązań eksportowych.
„Small business” to segment charakteryzujący się dynamicznym rozwojem i tego samego oczekujący od kontrahentów, również firm kurierskich. Żyjemy w dobie mobilnego dostępu do sieci i zgodnie z oczekiwaniami rynku, udoskonalanie oferty o narzędzia elektroniczne i rozwiązania online jest obecnie jednym z planowanych kierunków rozwoju firm kurierskich.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Katarzyna Rogowska

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »