| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Zwrot towarów - Jak to zorganizować

Zwrot towarów - Jak to zorganizować

Nowoczesna obsługa po sprzedażowa obejmuje naprawy pogwarancyjne, wymianę towarów czy logistykę części zamiennych i eksploatacyjnych. Dobrze opracowana strategia zwrotów pomaga firmom w najlepszy sposób wykorzystać ich zasoby i możliwości pracowników, co może wpłynąć także na zwiększenie sprzedaży.

  • Przekazanie informacji o paczce. Istotne jest by były one jak najbardziej precyzyjne. Należy unikać określeń ogólnych, takich jak dokumenty czy materiały drukowane.
  • Nadanie numeru referencyjnego. Pozwala monitorować przesyłkę zwrotną zarówno użytkownikowi, jak i firmie. Powstaje przy użyciu wartości, cyfr czy liter określonych przez firmę
  • Nadanie przesyłki zwrotnej – w ramach nadania możliwe jest również powiadomienie o przesyłce drogą mailową. Opcja taka realizowana jest poprzez wprowadzenie adresów email oraz wiadomości, które zostaną wysłane po wejściu przesyłki zwrotnej do systemu UPS.

Usługi zwrotne zarządzane przez klientów

Automatyzacja zwrotów pozwala klientom na składanie zleceń zwrotnych na firmowej witrynie. Konsumenci otrzymują tym samym dostęp do systemu obsługi zwrotów. Podobnie jak w przypadku innych usług, możliwe jest stałe monitorowanie bieżącej lokalizacji zwrotu. 

• Klient składa zamówienie zgodne z zasadami obowiązującymi w firmie
• Etykieta zwrotna dostępna jest w przeglądarce lub przez pocztę elektroniczną
• Klient drukuje i przykleja etykietę, a paczkę ze zwracanym towarem dostarcza pod wskazany adres lub przekazuje bezpośrednio kurierowi.

Korzyści wynikające z usług zwrotnych:

• Budowa przewagi konkurencyjnej – dzięki sprawnemu i szybkiemu przetwarzaniu przesyłek zwrotnych.
• Wzrost zysków firmy dzięki skutecznemu zarządzaniu zwrotami.
• Większa sprzedaż możliwa do uzyskania dzięki poprawie relacji z klientem.
• Lepsza kontrola nad kosztami zwrotów.
• Dopasowanie do potrzeb klienta: elastyczne terminy zwrotów, wygoda zwrotów.
• Stała kontrola nad procesem zwrotu dzięki narzędziom monitorującym.
• Ochrona środowiska – niższa emisja CO2 dzięki mniejszej liczbie wyjazdów kuriera.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Prawna Skarbiec

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizuje się w kompleksowej obsłudze prawnej podmiotów gospodarczych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »