| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Jaka jest przyszłość dla usług kurierskich

Ze względu na dynamiczny rozwój e-commerce, występuje coraz silniejsza koncentracja na rynku B2C. Ten niezwykle silny trend jest dziś bardziej odczuwalny niż kiedykolwiek wcześniej.

Rosnąca rola narzędzi komunikacyjnych i coraz większa potrzeba uzyskiwania szybkich informacji zwrotnych są dziś zupełnie naturalne (w tzw. ‘kurierce’ są to m.in. systemy Track&Trace, systemy awizacji przesyłek, iSMS). DPD Polska jest w o tyle komfortowej sytuacji, że od lat dysponuje własnym systemem informatycznych i operacyjnym, dostosowanym do potrzeb naszych Klientów i odbiorców, dzięki czemu w każdej sytuacji może elastycznie reagować na zmieniające się trendy rynkowe, czy oczekiwania Klienta.

System pozwala nam zastosować wiele rozwiązań obsługi Klientów: integrację systemów, programy off- i on-line’owe, zarządzanie przesyłkami z poziomu Klienta, np. za pomocą platformy Web-Klient, rozmaite rozwiązania operacyjne, między innymi automatyczne przekazywanie procedur na hand-heldy.

Jednocześnie zmienia się specyfika rynku, dlatego właśnie stale wprowadzamy nowe rozwiązania operacyjne i technologiczne. Niektóre z nich powstają z myślą o konkretnym Kliencie. Prowadzimy stałą aktualizację, integrację systemów i narzędzi, w celu zwiększenia naszej elastyczności oraz efektywności świadczenia naszych usług.

Wysoką jakość można osiągnąć przede wszystkim dzięki sprawnej komunikacji na poszczególnych etapach łańcucha logistycznego, pełnej i szybkiej informacji. W przypadku klienta indywidualnego będzie to dotyczyć głównie informowania o statusie przesyłki (służą temu m.in. iSMS, SMS Awizo, e-mail Awizo, dedykowany dział tracingu), ustalania konkretnych godzin dostarczenia paczki i indywidualnych właściwości trybu, w jakim odbywa się usługa.

Zawsze staramy się brać pod uwagę wszystkie życzenia Klienta dotyczące sposobu dostarczenia paczki i tak włączać je w nasz łańcuch dostaw, by realizować zlecenia kompleksowo. Istotna jest również transparentność i szczerość w kontaktach z Klientem, z którym wolimy wyjaśnić ewentualny problem i zaproponować rozwiązanie niż udawać, że problem nie istnieje.

Uprzedzamy również o mogących wystąpić utrudnieniach w dostawie (sytuacja taka miała miejsce podczas powodzi, trudnych warunków pogodowych minionej zimy, czy chociażby w dniach wizyty Prezydenta USA w Warszawie). 

Kluczowa jest więc tutaj otwarta komunikacja dotycząca zakresu usługi pomiędzy operatorem kurierskim, klientem, a ostatecznym odbiorcą.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Andrzej Radzisław

radca prawny, ekspert w zakresie ubezpieczeń społecznych; wieloletni pracownik Centrali ZUS, autor i współautor poradników oraz wyjaśnień przepisów kierowanych do jednostek terenowych ZUS; trener z ponad 15-letnim doświadczeniem w szkoleniu służb kadrowo-płacowych oraz kadry zarządzającej z zakresu ubezpieczeń społecznych; autor artykułów i porad w czasopismach branżowych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK