W momencie rozładunku i wprowadzenia kontenera do magazynu, jest on automatycznie wykrywany przez skanery działające w sieci WIFI. Dzięki wykorzystaniu tej technologii, informacje o miejscu, w którym znajduje się w danym momencie dany kontener, a tym samym przesyłki, są dostępne na każdym etapie wprowadzenia towaru na magazyn.
Kontrole przesyłek lotniczych i drogowych
W odpowiedzi na zagrożenie związane z przesyłaniem ładunków wybuchowych, firmy podejmują szereg dodatkowych działań w celu zwiększenia bezpieczeństwa przesyłek. Wprowadza się wzmożone kontrole przesyłek lotniczych i drogowych, włączając w to prześwietlanie towaru.
reklama
reklama
Kontrole dotyczą zarówno operacji prowadzonych w ramach własnej sieci operacyjnej, jak również procesów realizowanych przez współpracujące firmy oraz komercyjne linie lotnicze wykorzystywane na części kierunków.
Duże firmy jak np. TNT wdrażają globalny standard bezpieczeństwa, który w wielu aspektach przewyższa lokalne wymogi bezpieczeństwa. Firmy równolegle prowadzą analizę ryzyka w celu zidentyfikowania obszarów, w których dodatkowe działania mogą wpłynąć na dalszą poprawę bezpieczeństwa.
Analiza ryzyka uwzględnia m.in. ocenę bezpieczeństwa procesów na wszystkich lotniskach, na których prowadzi się działalność oraz planowanych inwestycji związanych z rozbudową sieci lotniczej.
Konieczna jest współpraca z krajowymi i międzynarodowymi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo w transporcie. Działanie zgodnie z kilkoma międzynarodowymi standardami zwiększa bezpieczeństwo (wliczając w to ICAO Annex 17, ECAC Doc 30, Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego ICAO Security, IATA, IOSA i TAPA)