| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Jaki będzie rynek usług kurierskich w 2012 roku

Jaki będzie rynek usług kurierskich w 2012 roku

Jak będą wyglądały usługi kurierskie w roku 2012? Niestabilna sytuacja na międzynarodowych rynkach oraz planowany wzrost obciążeń podatkowych oleju napędowego, to jedne z mniejszych problemów, z którymi będzie musiał zmierzyć się rynek usług KEP w najbliższym roku.

Postępujący wzrost cen paliw to problem, z którym firmy kurierskie zmagały się w bieżącym roku. Średnia arytmetyczna ceny netto paliwa Ekodiesel liczona w początkowym, środkowym oraz końcowym punkcie miesiąca obowiązująca w PKN Orlen w styczniu 2011 roku wyniosła 3600 zł/m3. Według stanu na koniec listopada ta sama wartość obliczona jest na 4343 zł/m3. Jest to wzrost o 20,6% w stosunku do początku roku.

Przytoczony poziom cen miał wpływ na wysokość dopłaty paliwowej, która wzrosła na przestrzeni roku średnio o 3,5% w usługach krajowych oraz średnio o 3,2% w usługach międzynarodowych. Niestabilna sytuacja na międzynarodowych rynkach, planowany wzrost obciążeń podatkowych oleju napędowego wskazuje na dalszy wzrost cen paliw w roku 2012, co nie zostanie bez wpływu na wartość dopłaty paliwowej.

E-myto i co dalej?

W bieżącym roku część firm kurierskich dodała do cenników dodatkową opłatę związaną z wprowadzeniem tzw. e-myta. Dopłata doliczana jest obecnie do ceny podstawowej za usługę kurierską lub powiększa dopłatę paliwową. Wysokość dodatku drogowego waha się obecnie w przedziale od 2% do 3,5% lub wynosi 0,27 zł dopłaty do każdej wysłanej paczki. Regulaminy wykonywania usług w firmach, które zdecydowały się na wprowadzenie dopłaty drogowej wskazują, że jest to dopłata stała i jej wysokość nie zmienia się w funkcji czasu. Mimo to należy dokładnie przyglądać się w wysokości tego dodatku w roku 2012. 

Usługi kurierskie są bardzo mocno związane są z usługami e-commerce, gdzie głównymi odbiorcami paczek są klienci indywidualni. Wzrost sprzedaży w tym segmencie przekłada się równocześnie na wzrost doręczanych ładunków przez firmy kurierskie. W roku 2012 można spodziewać się dalszych działań zmierzających do uelastyczniania procesów doręczenia do klientów sklepów internetowych.

Działania te będą skupiały się na coraz bardziej elastycznych godzinach doręczeń, przejrzyście i jeszcze bardziej indywidualnie przekazanej informacji o terminie doręczenia oraz dodatkowych umiejętnościach obsługi lub instalacji doręczanego produktu przez kuriera. Szeroko wykorzystywane będą coraz przystępniejsze dla użytkowników indywidualnych urządzenia mobilnej komunikacji z nieograniczonym podłączeniem do internetu.

Dwa szczyty paczkowe

Rok 2012 będzie charakteryzował się dwoma szczytami paczkowymi. Prócz corocznego wzrostu wolumenów na koniec roku kalendarzowego, będziemy mieli do czynienia z kumulacją liczby wysyłanych przesyłek podczas piłkarskich mistrzostw Europy. Firmy kurierskie, które specjalizują się w usługach lokalnych muszą być przygotowane na kilkukrotny wzrost pieszego ruchu ulicznego wraz z zamknięciem centrów miast oraz miejsc w okolicach stadionów.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

ratalnie.com

Ratalnie.com to marka należąca do Lloyd Financial. Jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku na łatwo dostępne pożyczki gotówkowe opierające się na polskim kapitale.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »