| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Ponad 50 proc. studentów dobrze ocenia rynek pracy w logistyce

Ponad 50 proc. studentów dobrze ocenia rynek pracy w logistyce

Przy wyborze pracodawcy wchodzący na rynek logistycy kierują się głównie profilem działalności firmy. Nie mniej ważna jest jej opinia rynkowa. Oto wnioski z ankiety, przeprowadzonej przez firmę kurierską TNT Express wśród studentów podczas Logistycznych Targów Pracy, które odbyły się w kwietniu na Politechnice Warszawskiej.

Młodzi ludzie są optymistami: 53 procent dobrze ocenia własną sytuację na rynku pracy pod względem możliwości znalezienia pracy stosownie do posiadanych kwalifikacji; konfrontacji z rynkiem obawia się tylko 7 proc. badanych. Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym deklaruje blisko 90 proc. studentów logistyki. Większość (49 proc.) poszukuje pracy w obszarze dystrybucji i magazynowania, niemal co czwarty - w sprzedaży lub obsłudze klienta.

- Warunkiem satysfakcjonującej pracy jest zamiłowanie do niej i zainteresowanie branżą. To z pewnością domena młodych logistyków, którzy, zapytani o najważniejsze dla branży w Polsce wydarzenia ostatniej dekady, bezbłędnie je wskazali – komentuje wyniki ankiety Rafał Dziura, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu TNT Express Poland

Najczęściej za kamień milowy ostatniego dziesięciolecia uznawano wejście Polski do strefy Schengen i związane z akcesją otwarcie granic. Młodzi ludzie wskazywali również na rewolucję technologiczną i wdrożenie nowoczesnych technologii informatycznych, pozwalających na lepsza mobilność firm na rynku. W kontekście najważniejszych zjawisk podkreślano inwestycje zagraniczne, a także rozwój infrastruktury operacyjnej i drogowej w Polsce. Ważnych dla branży konsekwencji upatrywano w decyzji o zorganizowaniu w naszym kraju Euro2012.

Młodzi ludzie równie uważnie obserwują swoich przyszłych pracodawców – w ankiecie wykazali się szczegółową wiedzą nt. TNT, kojarząc firmę m.in. ze zwycięstwami w programie Operator Logistyczny Roku.

– Cieszymy się, że dla tak aktywnych ludzi jesteśmy jednym z preferowanych pracodawców – dodaje Rafał Dziura. – Oferujemy tak poszukiwaną przez nich globalność w działaniu, rozpoznawalną markę o dobrej opinii, systemy wspierające ich rozwój zawodowy.

Badanie, przeprowadzone metodą ankietową w dn. 7-8 kwietnia 2011, objęło 118 studentów uczelni państwowych i niepublicznych m.in. z Chorzowa, Poznania, Szczecina, Wałbrzycha, Warszawy – głównie kierunków logistycznych.

źródło: TNT Express Poland

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Hancewicz

prawnik, urzędnik, trener administracji publicznej

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »