| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Usługi kurierskie > Ponad 50 proc. studentów dobrze ocenia rynek pracy w logistyce

Ponad 50 proc. studentów dobrze ocenia rynek pracy w logistyce

Przy wyborze pracodawcy wchodzący na rynek logistycy kierują się głównie profilem działalności firmy. Nie mniej ważna jest jej opinia rynkowa. Oto wnioski z ankiety, przeprowadzonej przez firmę kurierską TNT Express wśród studentów podczas Logistycznych Targów Pracy, które odbyły się w kwietniu na Politechnice Warszawskiej.

Młodzi ludzie są optymistami: 53 procent dobrze ocenia własną sytuację na rynku pracy pod względem możliwości znalezienia pracy stosownie do posiadanych kwalifikacji; konfrontacji z rynkiem obawia się tylko 7 proc. badanych. Znajomość języka angielskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym deklaruje blisko 90 proc. studentów logistyki. Większość (49 proc.) poszukuje pracy w obszarze dystrybucji i magazynowania, niemal co czwarty - w sprzedaży lub obsłudze klienta.

- Warunkiem satysfakcjonującej pracy jest zamiłowanie do niej i zainteresowanie branżą. To z pewnością domena młodych logistyków, którzy, zapytani o najważniejsze dla branży w Polsce wydarzenia ostatniej dekady, bezbłędnie je wskazali – komentuje wyniki ankiety Rafał Dziura, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu TNT Express Poland

Najczęściej za kamień milowy ostatniego dziesięciolecia uznawano wejście Polski do strefy Schengen i związane z akcesją otwarcie granic. Młodzi ludzie wskazywali również na rewolucję technologiczną i wdrożenie nowoczesnych technologii informatycznych, pozwalających na lepsza mobilność firm na rynku. W kontekście najważniejszych zjawisk podkreślano inwestycje zagraniczne, a także rozwój infrastruktury operacyjnej i drogowej w Polsce. Ważnych dla branży konsekwencji upatrywano w decyzji o zorganizowaniu w naszym kraju Euro2012.

Młodzi ludzie równie uważnie obserwują swoich przyszłych pracodawców – w ankiecie wykazali się szczegółową wiedzą nt. TNT, kojarząc firmę m.in. ze zwycięstwami w programie Operator Logistyczny Roku.

– Cieszymy się, że dla tak aktywnych ludzi jesteśmy jednym z preferowanych pracodawców – dodaje Rafał Dziura. – Oferujemy tak poszukiwaną przez nich globalność w działaniu, rozpoznawalną markę o dobrej opinii, systemy wspierające ich rozwój zawodowy.

Badanie, przeprowadzone metodą ankietową w dn. 7-8 kwietnia 2011, objęło 118 studentów uczelni państwowych i niepublicznych m.in. z Chorzowa, Poznania, Szczecina, Wałbrzycha, Warszawy – głównie kierunków logistycznych.

źródło: TNT Express Poland

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Michał Koralewski

Aplikant radcowski, ekspert w dziedzinie prawa handlowego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »