| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Czy kierowcy tzw. TIR-ów wciąż są narażeni na napady?

Czy kierowcy tzw. TIR-ów wciąż są narażeni na napady?

Okazuje się, że napady na kierowców TIR-ów to wciąż temat, który nie przeszedł do przeszłości. W 2016 r. w rejonie EMEA napadnięto na ponad 2600 pojazdów. Jak się zabezpieczyć przed napadem?

Czy kierowcy tzw. TIR-ów wciąż są narażeni na napady?

W poprzednim roku w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce (w regionie EMEA) liczba przestępstw w transporcie ładunków niepokojąco wzrosła. Według danych TAPA* (międzynarodowej organizacji prowadzącej ewidencję takich zdarzeń) w 2016 r. odnotowane szkody były o 72% większe niż w roku 2015. W Wielkiej Brytanii zaobserwowano najwyższy poziom przestępstw w transporcie, do których doszło tam 1188 razy. Średnie straty związane z kradzieżą ładunków w 2016 r. wyniosły ponad 68 000 euro. Jednak największe odnotowane straty jednostkowe osiągnęły wartość 4 milionów euro, kiedy to w zeszłym roku skradziono biżuterię przewożoną przez włoskiego kierowcę ciężarówki, który został porwany z wykorzystaniem opancerzonego pojazdu.

Zobacz też: Europejskie służby łatwiej wykryją nieuczciwych kierowców z Polski

W celu prewencji i wykrywania przestępstw oraz minimalizacji strat operatorzy międzynarodowych i krajowych przewoźników coraz częściej chronią przewożone ładunki za pomocą narzędzi telematycznych. Ochronę tę można jednak dopełnić innymi rozwiązaniami IT. Dzięki całodobowemu śledzeniu ładunku jego nadawca od razu zauważy sytuacje, które mogą dać złodziejom pole do działania, np. jeśli pojazd zboczy z wyznaczonej trasy lub jeśli kierowca przekroczy określony czas oczekiwania.

Ochrona transportowanego ładunku jest równie ważna w przypadku wszystkich sektorów rynku, bo przecież każdy rodzaj towaru może paść łupem złodziei. Duże firmy przewozowe dostrzegły istotę ochrony ładunku za pomocą technologii GPS, dzięki której nadawca może w czasie rzeczywistym śledzić wysokowartościowe towary i zareagować w razie podejrzanego zdarzenia — tłumaczy Paweł Wloczek, country manager WebEye Polska.

* TAPA, międzynarodowa organizacja zwalczająca kradzież ładunków

TAPA (Transported Asset Protection Association — Stowarzyszenie Ochrony Transportowanych Zasobów) to najbardziej prestiżowa zawodowa organizacja zwalczająca przestępczość, której to celem są wysokowartościowe towary w trakcie transportu. Według dorocznego raportu TAPA z 2016 r. w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce odnotowano ponad 2600 przypadków kradzieży ładunku. Najnowszy raport stowarzyszenia wskazuje, że tylko w maju straty poniesione w czasie transportu drogowego przekroczyły 6 milionów euro.

Ponieważ 73% tego typu przestępstw miało miejsce na niestrzeżonych parkingach, jednym z głównych celów organizacji jest zwiększenie liczby strzeżonych stref parkingowych. Szeregi członków organizacji zasilają m.in. Waberer’s, DHL i FedEx.

Źródło: MAteriały prasowe WebEye Polska

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ewa Sokołowska – Strug

Doradca podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK