| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Bezpośrednie połączenie kolejowe Białystok-Warszawa

Bezpośrednie połączenie kolejowe Białystok-Warszawa

W połowie grudnia zostanie przywrócone bezpośrednie połączenie z Białegostoku do Warszawy. Przerwa w kursowaniu pociągów trwała ponad rok.

Po ponad rocznej przerwie, w połowie grudnia na trasę Białystok-Warszawa wracają bezpośrednie połączenia kolejowe. Zakończyły się prace modernizacyjne na odcinku Tłuszcz-Sadowne, w tym czasie zupełnie zamkniętego dla ruchu - poinformowały w środę PKP PLK SA.

Trasa Białystok-Warszawa stanowi część tzw. korytarza kolejowego Rail Baltica (linia E 75). W czasie modernizacji, od października ub. roku, odcinka Tłuszcz-Sadowne ruch odbywał się tam z wykorzystaniem autobusowej komunikacji zastępczej. To w sumie 12 połączeń: autobusowych i autobusowo-kolejowych.

Jak poinformowała w środę spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, wraz z nowym rozkładem jazdy (wprowadzanym 13 grudnia) wracają na trasę Warszawa-Białystok połączenia bezpośrednie.

Zobacz też: Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

"Dzięki dwutorowemu zamknięciu odcinka linii Rail Baltica pomiędzy Tłuszczem a Sadownem udało się znacząco skrócić najbardziej uciążliwy dla pasażerów etap prac(...) Zamknięcie linii pozwoliło skrócić czas robót o dziesięć miesięcy" - podała spółka w komunikacie.

W nowym rozkładzie jazdy jest sześć par połączeń Warszawa-Białystok realizowanych przez PKP Intercity SA, czyli mniej niż obecnie. Już w październiku zwróciło na to uwagę Stowarzyszenie Sympatyków Kolejnictwa "Kolejowe Podlasie", monitorujące sytuację połączeń w regionie.

Informowało wówczas, że w planach nowego rozkładu (opublikowanego na koniec września na stronie internetowej PKP PLK) było uruchomienie jedenastu połączeń między Warszawą a Białymstokiem - dziewięciu obsługiwanych przez PKP Intercity oraz dwóch międzynarodowych.

Ostatecznie okazało się, że ma ich być sześć. Są już widoczne w internetowych rozkładach jazdy pociągów od 13 grudnia.

Zobacz też: Nowy budynek Dworca Zachodniego w Warszawie

Zdaniem zarówno samorządowców, jak i parlamentarzystów z regionu, organizacji pozarządowych czy związków zawodowych - to za mało. M.in. prezydent Białegostoku apelował do resortu infrastruktury i spółki PKP Intercity o więcej połączeń, interpelacje wystosowało kilku podlaskich posłów.

W liście do prezydenta Białegostoku Spółka PKP Intercity odpowiedziała kilka tygodni temu, że w planie było dziewięć par połączeń na dobę, ale na razie nie jest to możliwe, a powodem jest remont części taboru kolejowego. Planuje jednak stopniowo, od 12 marca 2016 roku zwiększać liczbę połączeń Białystok-Warszawa.

We wrześniu PKP PLK SA ogłosiły przetarg na trzy linie objazdowe trasy Warszawa-Białystok. Ma być to w sumie 230 km torów, które będą wykorzystywane przez ruch towarowy w czasie modernizacji kolejnego odcinka: Sadowne-Białystok.

To linie lokalne na trasach: Ostrołęka-Łapy, Czeremcha-Siedlce i Czeremcha-Białystok. Po ich modernizacji pociągi towarowe pojadą tamtędy, co mniej obciąży modernizowaną Rail Baltica, gdzie priorytet mają połączenia pasażerskie. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Nazim

Interim manager, ekonomista, bankowiec, finansista, księgowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »