REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii. Rolf Oneis, Solaris Bus & Coach S.A., przekazuje klucz Martinowi Geldhauserowi jun.
Solaris

REKLAMA

REKLAMA

Przewoźnik z Bawarii, przedsiębiorstwo Martin Geldhauser GmbH & Co. KG odebrało cztery najnowsze Solarisy Urbino 12. Pojazdy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej.

Solaris Bus & Coach S.A. oficjalnie przekazał prywatnemu przewoźnikowi z Bawarii, przedsiębiorstwu Martin Geldhauser GmbH & Co. KG, cztery sztuki innowacyjnych Urbino 12 w nowej odsłonie. Pojazdy odebrał w podpoznańskiej fabryce Martin Geldhauser jun., właściciel firmy. Wszystkie autobusy będą kursowały w ramach komunikacji regionalnej Monachijskiego Związku Komunikacyjnego i Taryfowego (MVV).

REKLAMA

Cztery egzemplarze Urbino 12 zamówione przez firmę Geldhauser to nowoczesne autobusy miejskie o niezwykle lekkiej i trwałej konstrukcji. Ich nowatorska technologia budowy skin-on-skin zapewnia przewoźnikom niskie koszty eksploatacyjne oraz wysoką estetykę wykończenia. Solarisy wyposażono w silniki DAF/PACCAR MX 11 spełniające rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6 oraz skrzynie biegów Voith Diwa6.

Zobacz też: Łódź zwiększyła tabor o 40 Solarisów Urbino

REKLAMA

Pasażerowie nowych Urbino 12 skorzystają z tych samych udogodnień, w jakie wyposażone są i inne używane przez przedsiębiorstwo Geldhauser autobusy. Należą do nich między innymi osobna klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy czy też LED-owe oświetlenie wnętrza. Również światła do jazdy dziennej wykorzystują tę oszczędną i ekologiczną technologię. Podróżujący z pewnością docenią przestronne, jasne wnętrze pojazdu oraz dużą liczbę miejsc dostępnych z niskiej podłogi – w modelach dla firmy Geldhuser jest ich aż 19. Dodatkową przestrzeń uzyskano m.in. dzięki umiejscowieniu zbiorników paliwa na nadkolach Urbino. Ta zmiana sprawia dodatkowo, że autobus posiada całkowicie niską podłogę między pierwszą a drugą osią.

Najnowsze Urbino 12 gwarantuje nie tylko wysoki komfort podróży, niskie zużycie paliwa, ale również łatwość serwisowania. Panele boczne pojazdu są przykręcane do siebie, co umożliwia prostszy montaż oraz wymianę w przypadku uszkodzenia części nadwozia. Wygodniejszy dostęp do poszczególnych jego elementów osiągnięto też dzięki zastosowaniu tylnej oraz bocznych klap rewizyjnych otwieranych pod kątem 170 stopni.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wprowadzone innowacje konstrukcyjne pozwalają na lepsze rozłożenie nacisków na osie, poprzez odciążenie osi napędowej. Zostało to osiągnięte m.in. dzięki przeniesieniu wszystkich zbiorników ze sprężonym powietrzem do przedniej części pojazdu. Dzięki temu rozwiązaniu mogła zostać zwiększona przestrzeń pasażerska, a autobus jeszcze wygodniej się prowadzi.

Zobacz też: Solaris Urbino 12 electric - będą testy w Paryżu

Solaris współpracuje z prywatnym przedsiębiorstwem Martin Geldhauser już od ponad dziesięciu lat. W latach 2004–2015 przewoźnik z Bawarii zamówił łącznie 48 autobusów. 

Liczba zamówień na Solarisy nowej generacji na niemieckim rynku nieprzerwanie rośnie. W ostatnim czasie napłynęły kontrakty m.in. od przewoźnika z Monachium (Münchner Verkehrsgesellschaft) na 6 sztuk nowych Urbino 18, a także od operatorów z Freiburga (Freiburg Verkehrs AG) oraz z Passau (Stadtwerke Passau). Dwaj ostatni klienci zamówili po 3 sztuki przegubowych Solarisów Urbino nowej generacji. Pojazdy w nowym designie zostały już, oprócz firmy Geldhauser, dostarczone do prywatnych przewoźników Josef Ettenhuber GmbH, Kessels-Reisen GmbH oraz Wies Faszinatour. Finalizowany jest również proces dostaw 14 sztuk 18-metrowych autobusów do komunalnego przedsiębiorstwa komunikacyjnego miast Bochum, Gelsenkirchen i Witten – firmy BOGESTRA.

Źródło: Materiały prasowe Solaris Bus & Coach S.A

Najnowsze Solarisy Urbino 12 jadą do Bawarii
Solaris
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA