| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020

Według założeń Programu Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014–2020 ma zostać m.in. wyznaczona nowa trasa kolejowa dla relacji Kielce-Warszawa.

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 przyjęli w piątek radni Województwa Świętokrzyskiego. Dokument zawiera opis inwestycji planowanych do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE.

Jak wyjaśnił radnym odpowiedzialny za inwestycje infrastrukturalne wicemarszałek województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak (PO) nowy dokument z jednej strony ma zastąpić nieaktualny już program z lat 2007-2013, z drugiej zaś „jest warunkiem koniecznym by bez żadnych formalnych przeszkód można było sięgać po środki unijne zarówno z Programu Operacyjnego +Rozwój Polska Wschodnia+ jak i z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego”.

Zobacz też: Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

Dyrektor Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich (ŚZDW) Damian Urbanowski zwrócił uwagę w rozmowie z PAP, że choć tytuł dokumentu zamyka się w czasie bieżącej perspektywy finansowej UE (2014-2020), to w pewnym zakresie wykracza ponad wskazany okres. Powód jest prozaiczny – potrzeby inwestycyjne wykraczają ponad dostępną pulę środków.

„Mówiąc tylko i wyłącznie o inwestycjach drogowych to jest wartość około 1,6 -1,8 mld złotych. Natomiast środki, które możemy wykorzystać jeżeli chodzi o RPO, jest to 106 mln euro (ok. 450 mln zł) plus szacowany wkład własny 550-700 mln, natomiast z programu Polska Wschodnia to są 2 mld zł ale do podziału między pięć województw i pięć miast czyli dziesięciu beneficjentów” – powiedział PAP Urbanowski.

Już wiadomo, że zgodnie z założeniami Programu Operacyjnego „Rozwój Polski Wschodniej” inwestycje drogowe realizowane z tej puli środków unijnych ograniczone zostaną, w przypadku woj. świętokrzyskiego do Kieleckiego Obszaru Funkcjonalnego obejmującego swym zasięgiem gminy bezpośrednio przylegające do miasta Kielce oraz gm. Strawczyn i gm. Chmielnik. Pozostałe obszary regionu mogą liczyć na wsparcie z RPO.

Zobacz też: Modernizacja infrastruktury kolejowej w konurbacji katowickiej

Program Rozwoju Infrastruktury Transportowej Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020

Wśród najważniejszych celów polityki inwestycyjnej w infrastrukturę dokument wymienia m.in. poprawę powiązań komunikacyjnych kieleckiego węzła transportowego z głównymi węzłami i korytarzami transportowymi kraju, wyprowadzenie ruchu tranzytowego z obszarów zurbanizowanych a także inwestycje w ramach sieci drogowych małych miast.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

opti.pl

Księgowość online

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »