| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

Od połowy grudnia 2015 r. skróci się czas przejazdu pociągami na 30 trasach. Różnice wahają się od 10 min. do ok 3 godzin.

Na których trasach pociągi będą jeździły szybciej od połowy grudnia 2015?

I tak od nowego rozkładu jazdy pojedziemy krócej na trasach z Warszawy do: Gdańska(2h 38min.), Krakowa(2h 19min.), Wrocławia(3h 36 min.) i Katowic (2h 24min.). 5 godzin zajmie podróż z Trójmiasta do Wrocławia – czyli o ponad godzinę krócej, niż dotychczas. Możliwa będzie podróż np. z Gdyni do Krakowa w 5h 11 min.

Z kolei trasę Poznań - Kraków będzie można pokonać w niecałe 5 godzin (4h 56 min.), czyli o 45 minut krócej niż teraz. Szybciej pojedziemy również ze stolicy do Bielska – Białej (3h 15min), Olsztyna (2h28min), Bydgoszczy (2h 59min). Dużą poprawę w stosunku do ubiegłorocznego rozkładu jazdy odczuć mają pasażerowie na trasie Kraków Główny – Szczecin Główny – pojadą szybciej o ponad godzinę (było prawie 9 godzin – będzie 7h 51 min.).

Zobacz też: Koleje Mazowieckie mają ambicje stać się przewoźnikiem turystycznym

Nowy czas przejazdu pociągiem z Warszawy do Łodzi

Krótsza podróż ma być także na trasie Szczecin Główny – Zielona Góra, czyli 2h 31 min. Duże zmiany odnotują pasażerowie na linii skierniewickiej – podróż z Warszawy do Łodzi najszybszym pociągiem zajmie 67 minut. Choć średnie czasy będą między 70 a 100 min.

Wojciechowski zapewnił, że nowy rozkład wprowadza także lepsze czasy na trasach regionalnych. Dzięki pracom PKP PLK, przyśpieszyły pociągi na odcinkach: Poznań – Gniezno (20 min.), Poznań – Wągrowiec (30 min.), Wolsztyn – Luboń (17 min.), Kluczbork – Ostrzeszów (20 min.) czy Olsztyn – Szczytno – Szymany (12 min.).

Skrócone czasy przejazdów to także efekt większej prędkości na polskich torach. Jednym z elementów podnoszących tę prędkość jest system ERTMS, której celem jest wprowadzenie europejskich standardów komunikacyjnych w zarządzaniu ruchem pociągów.

"W tym rozkładzie, utrzymujemy ok. 90 km odcinek ERTMS na południe od Warszawy na Centralnej Magistrali Kolejowej(CMK), gdzie można jechać 200 km/h. Kolejne, to będzie w 2017 r. cała trasa do Trójmiasta. Ponadto dzięki modernizacjom i coraz lepszemu utrzymaniu poprawiamy czasy tam, gdzie jest to możliwe – uzyskujemy dobry czas przejazdu na długich odcinkach. Widzimy, że duże znaczenie ma poprawa prędkości z 80 km/h na 100 km/h czy 120 km/h. Uważamy, że to też jest klucz do krótszych czasów przejazdu i lepszych podróży" - dodał Wojciechowski.(PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »