| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Port Lotniczy Kraków-Balice - nowy terminal i połączenie kolejowe z centrum

Port Lotniczy Kraków-Balice - nowy terminal i połączenie kolejowe z centrum

Połączenie kolejowe krakowskiego lotniska z centrum miasta zostało otwarte dla podróżnych. Ponadto pasażerowie mogą już korzystać z nowego terminala.

Od poniedziałku pasażerowie korzystają z nowej część terminala pasażerskiego w Międzynarodowym Porcie Lotniczym Kraków-Balice. Otwarto też dla podróżnych połączenie kolejowe łączące lotnisko z centrum miasta. To najważniejsze inwestycje związane z rozbudową portu.

Jak podkreśliła minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak, inwestycje zrealizowane w Kraków Airport to nie tylko nowy lotniskowy terminal, ale także przykład dobrej współpracy między instytucjami odpowiedzialnymi za różne rodzaje transportu, dzięki której w stolicy Małopolski zostały zintegrowany transport lotniczy i kolejowy.

„Licznie przybywający do Krakowa goście spotkają się tu z takim poziomem obsługi, na jaki zasługują zarówno podróżni, jak i miasto” - oceniła.

Zobacz też: PKP PLK zainwestuje w tym roku 11 mld złotych

Dzięki rozbudowie terminala pasażerskiego przepustowość krakowskiego lotniska wzrośnie do 8 mln pasażerów rocznie z obecnych 3,5 mln. Nowa część budynku (T4) ma 33 tys. m kw. Zlokalizowano tam część przylotową z trzema tzw. karuzelami bagażowymi, poczekalnię dla oczekujących na pasażerów, a także 11 poczekalni odlotowych ze sklepami i restauracjami. Od poniedziałku w budynku działa jeden rękaw umożliwiający bezpośrednie wsiadanie do samolotów, a kolejne dwa zostaną uruchomione do końca tego roku.

Wartość inwestycji realizowanej od wiosny 2013 r. przez włoską firmę Astaldi S.p.A. wynosi 368,88 mln zł brutto.

Trwa już drugi etap rozbudowy terminala pasażerskiego polegający na modernizacji starej hali przylotów, a wkrótce zacznie się też przebudowa starej części odlotowej. Wszystkie prace mają się zakończyć latem 2016 r.

Terminal pasażerski po rozbudowie będzie miał ponad 56 tys. m.kw. powierzchni użytkowej. Jak podkreślają władze lotniska, rozbudowa budynku została zaprojektowana tak, by zintegrować nową część obiektu z już istniejącą i stworzyć obiekt o jednolitej strukturze przestrzenno-funkcjonalnej. Znakiem identyfikującym krakowskie lotnisko jest nowa frontowa część terminalu w formie szklanego odwróconego pryzmatu.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji nową strefę odpraw biletowo-bagażowych, która została zaprojektowana na poziomie 0, częściowo jako adaptacja istniejącej części terminalu (obecna hala odbioru bagażu), a częściowo jako nowa przestrzeń. Łącznie zaprojektowano 34 stanowiska odpraw check-in oraz stanowisko odpraw bagażu ponadgabarytowego i stanowisko odprawy VIP.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

M. Szulikowski i Partnerzy Kancelaria Prawna

tel./fax: +48 (22) 635 46 00

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od mojafirma.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK