REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.

Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.
Zysk netto Grupy PKP Cargo w pierwszym półroczu 2015 r.
PKP Cargo

REKLAMA

REKLAMA

Grupa PKP Cargo osiągnęła 156 mln zysku netto przy dochodach 2,1 mld zł w pierwszym półroczu 2015 r.

Grupa PKP Cargo wypracowała w pierwszym półroczu 2015 r. 156 mln zł zysku netto przy przychodach 2,1 mld zł - poinformował w czwartek w Warszawie prezes PKP Cargo Adam Purwin. Spółka chce do 2016 r, wypracować 100 mln zł oszczędności.

REKLAMA

Jak przekonywał Purwin, taki wynik spółki to efekt: nabycia w tym roku czeskiego przewoźnika AWT w "okazyjnej cenie", aktywnej polityki sprzedażowej, dynamicznego rozwoju na rynkach międzynarodowych oraz poprawy efektywności działań całej grupy PKP Cargo.

Zobacz też: Będzie strajk w PKP Cargo?

REKLAMA

W pierwszym półroczu grupa PKP Cargo w ujęciu rocznym przewiozła o 2 proc. więcej materiałów. W tym samym okresie wzrosły także przewozy zagraniczne. PKP Cargo przewiozło poza krajem blisko 2,9 mln ton towarów (wzrost o 136 proc. rdr). Na podobnym poziomie do ubiegłego roku utrzymano przewozy w kraju. Liczone masą, wyniosły one 49,3 mln ton (spadek o 1 proc. rdr), a pracą przewozową 13,38 mld tkm (spadek o 1 proc. rdr). Udział Grupy PKP Cargo w rynku przewozów towarowych w Polsce wyniósł na koniec czerwca 56,1 proc. w ujęciu pracy przewozowej.

W pierwszy półroczu br. PKP Cargo przewiozła mniej kruszyw i materiałów budowlanych o 12 proc. rdr. Z kolei dzięki koniunkturze w przemyśle, drugi kwartał był bardzo dobry dla PKP Cargo pod względem przewozów metali i rud. "W drugim kwartale zwiększyliśmy przewozy rud i metali o 13 proc. rok do roku. Nasi klienci zgłaszają zapotrzebowanie na przewozy w kolejnych miesiącach" - powiedział członek zarządu ds. handlowych PKP Cargo Jacek Neska.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedstawiciele spółki poinformowali, że spadek przeładunków kontenerów w polskich portach w drugim kwartale (- 24 proc. rdr), rosyjskie embargo oraz mniejszy popyt na samochody i części samochodowe na Wschodzie negatywnie wpłynęły na dynamikę przewozów intermodalnych. W okresie od kwietnia do czerwca przewozy PKP Cargo w tym segmencie spadły o 7 proc. rdr, co w całym pierwszym półroczu oznacza powtórzenie wyniku z poprzedniego roku (0,9 mld tkm).

Zobacz też: PKP PLK wyda do 2023 r. na inwestycje 68 mld złotych!

REKLAMA

PKP Cargo spodziewa się jednak, że przewozy intermodalne wykonywane przez spółkę wzrosną w najbliższej przyszłości, zwłaszcza po uzyskaniu dostępu do zlokalizowanego terminalu w Ostawie Paskov, rozbudowie terminalu w Poznaniu Franowie oraz zlikwidowaniu wąskich gardeł na infrastrukturze doprowadzającej do polskich portów.

W drugim kwartale 2015 r. odnotowano wyraźną poprawę w przewozach węgla, mającego największy udział w towarowych przewozach kolejowych. W tym okresie PKP Cargo zanotowało wzrost o 17 proc. w ujęciu rocznym w zakresie pracy przewozowej. W całym pierwszym półroczu oznacza to wzrost o 11 proc. (5,6 mld tkm) w porównaniu do poprzedniego roku.

Spółka przygotowuje nową strategię działania na lata 2016-2020, która zakłada koncentrację na rozwoju międzynarodowym oraz kontynuacji zainicjowanych procesów konsolidacji poszczególnych obszarów biznesowych, ze szczególnym uwzględnieniem działalności spedycyjnej i terminalowej. "Kierunek rozwój dla PKP Cargo jest jeden, to jest zagranica i międzynarodowa obecność. Patrząc długo terminowo widać, że rynek krajowy to nie jest rynek, który może gwarantować PKP Cargo dwucyfrowy wzrost, co roku" - powiedział Purwin.

Członek zarządu ds. Finansowych Łukasz Hadyś poinformował, że spółka chce zrealizować także program oszczędnościowy; w ciągu 2 lat oszczędzić 100 mln zł. Oszczędności mają wynikać z dostosowania zasobów IT do potrzeb grupy, optymalizacji zaplecza utrzymaniowo-naprawczego, racjonalizacji potrzeb zakupowych oraz usprawnienia procesu eksploatacji taboru. "W tym roku widzimy potencjał na oszczędności rzędu od kilku do kilkunastu milionów złotych" - powiedział Hadyś.

Purwin poinformował także, że zarząd 7 września spotka się ze związkowcami. "Chcemy na spotkaniu pokazać wyniki spółki, z których płyną określone wnioski podobnie jak z obecnej sytuacji na rynku węgla. Niezależnie od rozmów ze stroną społeczną zdecydowaliśmy się na wdrożenie podwyżki w wysokości 200 zł brutto, czyli 110 zł netto na każdego pracownika" - powiedział Purwin.

Działające w PKP Cargo związki zawodowe są ze spółką w sporze zbiorowym od 7 lipca. Pod koniec lipca władze PKP Cargo i przedstawiciele związków zawodowych nie porozumieli się, co do wysokości podwyżek dla pracowników spółki. Związki domagają się podwyżki płac o 250 złotych dla każdego pracownika. Strony podpisały protokół rozbieżności. Referendum strajkowe zostało przeprowadzone 21 sierpnia wzięło w nim udział 57 proc. zatrudnionych w spółce pracowników, spośród biorących udział w 96 proc. opowiedziało się za przeprowadzeniem strajku.

PKP Cargo jest największym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce i drugim w Unii Europejskiej. W 2014 r. grupa PKP Cargo osiągnęła 4,257 mld zł przychodów i 276 mln zł zysku netto, przewożąc 111 mln ton ładunków. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie - wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem jest PKP. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA