| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Linia kolejowa Warszawa-Radom

Linia kolejowa Warszawa-Radom

Podpisano umowę w sprawie modernizacji 27 kilometrowego odcinka linii kolejowej Warszawa - Radom. Po zakończeniu prac na znacznej części odcinka pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h.

Fragment linii kolejowej Warszawa-Radom o długości 27 kilometrów zostanie zmodernizowany, oprócz przebudowy układu torowego, nowy wygląd zyskają perony. W poniedziałek podpisana została umowa w sprawie modernizacji linii - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Wartość umowy to 462 mln zł, zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jest to trzeci kontrakt na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.

Zobacz też: Zmodernizowano 160 wagonów PKP Intercity

Po zakończeniu modernizacji fragmentu trasy Warszawa-Radom - między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy - na znacznej części przebudowanego odcinka pociągi przyspieszą do 160 km/godz.

Przebudowa linii kolejowej zakłada rozbiórkę i budowę nowych torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej. Przebudowany zostanie także układ torów na stacjach Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy.

Zmianę przejdą także wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny.

Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych - zapowiada MIR. Plan robót zakłada budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Zobacz też: PKP Intercity wozi coraz więcej pasażerów

Inwestycja będzie się wiązała z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem ma być usprawnienie transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)", który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Jak podaje MIR, w najbliższych miesiącach PKP PLK chce ogłosić przetargi na kolejne fragmenty trasy między Czachówkiem i Warką oraz Warką i Radomiem. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 proc. długości, planowane jest w perspektywie finansowej UE 2014–2020. (PAP)

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Maciej Aleksandrowicz

Ekspert w dziedzinie ogrodów

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »