| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Linia kolejowa Warszawa-Radom

Linia kolejowa Warszawa-Radom

Podpisano umowę w sprawie modernizacji 27 kilometrowego odcinka linii kolejowej Warszawa - Radom. Po zakończeniu prac na znacznej części odcinka pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km/h.

Fragment linii kolejowej Warszawa-Radom o długości 27 kilometrów zostanie zmodernizowany, oprócz przebudowy układu torowego, nowy wygląd zyskają perony. W poniedziałek podpisana została umowa w sprawie modernizacji linii - poinformowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju.

Wartość umowy to 462 mln zł, zakłada opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót budowlanych. Jest to trzeci kontrakt na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom.

Zobacz też: Zmodernizowano 160 wagonów PKP Intercity

Po zakończeniu modernizacji fragmentu trasy Warszawa-Radom - między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy - na znacznej części przebudowanego odcinka pociągi przyspieszą do 160 km/godz.

Przebudowa linii kolejowej zakłada rozbiórkę i budowę nowych torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej. Przebudowany zostanie także układ torów na stacjach Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy.

Zmianę przejdą także wszystkie perony na stacjach: Warszawa Okęcie, Piaseczno; Czachówek Południowy oraz na przystankach: Warszawa Jeziorki, Warszawa Dawidy, Nowa Iwiczna, Zalesie Górne, Ustanówek oraz Czachówek Górny.

Zostaną one wyposażone w wiaty i będą łatwo dostępne oraz bezpieczne dla osób niepełnosprawnych - zapowiada MIR. Plan robót zakłada budowę kładki dla pieszych na stacji Warszawa Okęcie i przebudowę kładki na stacji Piaseczno. W Czachówku Południowym powstanie przejście podziemne.

Zobacz też: PKP Intercity wozi coraz więcej pasażerów

Inwestycja będzie się wiązała z przebudową wszystkich istniejących przejazdów kolejowych. Efektem ma być usprawnienie transportu drogowego i poprawa bezpieczeństwa. Kierowcy będą mogli skorzystać z odnowionych i przebudowanych wiaduktów drogowych oraz z jednego nowego, który powstanie w pobliżu przystanku osobowego Warszawa Jeziorki.

Modernizacja odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy jest realizowana w ramach projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom LOT (A, B, F)", który jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

Jak podaje MIR, w najbliższych miesiącach PKP PLK chce ogłosić przetargi na kolejne fragmenty trasy między Czachówkiem i Warką oraz Warką i Radomiem. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/h na 93 proc. długości, planowane jest w perspektywie finansowej UE 2014–2020. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci UNICEF

United Nations Children’s Fund

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »