| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. - konsultacje

Krajowy Program Kolejowy do 2023 r. - konsultacje

Konsultacje społeczne Krajowego Programu Kolejowego do 2023 r. potrwają do 11 sierpnia 2015 r. Program będzie podstawą do opracowania planu wydatków na inwestycje kolejowe.

Na tę listę wpisano także prace dotyczące poprawy dostępności kolejowej do portów morskich w Szczecinie, Świnoujściu, Gdańsku i Gdyni. Znalazły się na niej także: projekt dynamicznej informacji pasażerskiej i systemu monitoringu wizyjnego na dworcach, stacjach i przystankach kolejowych za ok. 770 mln zł oraz inwestycje związane z poprawą bezpieczeństwa skrzyżowań linii kolejowych z drogami warte 400 mln zł. Z kolei za ok. 500 mln zł planowana jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego. 900 mln zł zarezerwowano na zwiększenie kolejowej dostępności regionów atrakcyjnych turystycznie.

Lista podstawowa zawiera także takie inwestycje jak: remont torów do wywozu węgla na Górnym i Dolnym Śląsku – łącznie przeznaczono na to ponad 2,3 mld zł, modernizację linii kolejowej między Krakowem a Medyką oraz linii Przemyśl – Medyka i odcinka Rzeszów do granicy państwa.

Podstawowe inwestycje w KPK to także projekty kolejowe zapisane w Regionalnych Programach Operacyjnych. Są wśród nich budowa linii kolejowej od stacji Modlin do portu lotniczego wraz ze stacją, rewitalizacja linii kolejowej Kutno – Płock (obie inwestycje w woj. mazowieckim). Z kolei w Małopolsce planowana jest rewitalizacja linii kolejowej między Kalwarią Zebrzydowską - Wadowicami do granic województwa. Na liście rezerwowej woj. małopolskiego znalazł się projekt budowy infrastruktury do obsługi Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

Zobacz też: Pośrednictwo w transporcie międzynarodowym, a preferencyjny VAT

KPK zawiera także oddzielną listę projektów dotyczących wschodniej Polski zakładające inwestycje w ciągu Magistrali Wschodniej: Rzeszów/Kielce – Lublin – Białystok – Olsztyn. Magistrala Wschodnia to szczególna koncepcja połączenia miast wojewódzkich Polski wschodniej, które z powodów historycznych nie posiadają bezpośrednich połączeń kolejowych.

W Ocenie Skutków Regulacji wskazano, że efektem realizacji KPK ma być m.in. skrócenie czasu przejazdu pomiędzy największymi polskimi miastami, w tym bezpośrednie połączenie centrów miast; zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu przejazdu na poziomie przyjętym w UE; zaproponowanie alternatywnego w stosunku do transportu samochodowego i lotniczego środka transportu; zdecydowane zwiększenie dostępności komunikacyjnej wielu regionów kraju, także dla tzw. ściany wschodniej oraz Polski zachodniej i wzmocnienie powiązań międzyregionalnych, nie tylko w relacjach kolejowych do stolicy; aktywizacja i rozwój urbanistyczny terenów w pobliżu linii kolejowych; zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej regionów, miast, gmin oraz pozytywny wpływ na zwiększenie mobilności mieszkańców.

Jak wskazano w KPK minister właściwy do spraw transportu składać będzie Radzie Ministrów sprawozdanie z wykonaniu szczegółowego planu realizacji KPK za poprzedni rok do końca marca każdego roku. KPK jest ustanawiany przez Radę Ministrów w drodze uchwały.(PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Green OK

Producent biologicznie aktywnych oraz przyjaznych dla środowiska ekologicznych nawozów.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »