| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Modernizacja linii kolejowej nr 8

Modernizacja linii kolejowej nr 8

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Inwestycja ma na celu m.in. zwiększenie prędkości, z którą pociągi będą się mogły poruszać na wspomnianym odcinku.

Ponad 23 mln zł ma kosztować modernizacja linii kolejowej nr 8 - pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem w woj. świętokrzyskim. W środę rozpoczęły się prace, dzięki któremu odnowione zostaną m. in. jeden z torów i przejazdy drogowo-kolejowe.

Inwestorem przebudowy jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. O rozpoczęciu modernizacji trasy poinformowała PAP przedstawicielka realizującej inwestycję firmy Skanska, Anna Strożek.

Praca mają potrwać 3,5 miesiąca. W ramach przedsięwzięcia wyremontowanych będzie ok. 8,5 km jednego z torów - na odcinku szlaku kolejowego pomiędzy Skarżyskiem a Suchedniowem, oraz tory na stacji w Suchedniowie. Wyremontowane będą też trzy przejazdy kolejowo-drogowe i dwa przejścia dla pieszych przy szlaku, a także nawierzchnia drogowa przy dojazdach do torów na stacji. Odnowiona zostanie również trakcja elektryczna o długości ok. 7,7 km.

Zobacz też: Chaos przestrzenny, a rozwój kolei

Jak wyjaśniał menadżer projektu z firmy Skanska Rafał Wojciechowski, wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy tzw. pociągu potokowego. „Polega to na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi, przez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg” – mówił.

Podczas prowadzenia robót wystąpią utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów. Zamknięty dla ruchu kolejowego będzie remontowany tor, a przejazd będzie się odbywał po sąsiednim torze. Wyłączone z użytkowania dla pasażerów będą też niektóre perony na stacjach Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny.

Zobacz też: Zbudują Podmiejską Kolej Aglomeracyjną w Rzeszowie

Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce.

Od kilku lat trwa jej modernizacja, m. in. na odcinku Radom-Kielce. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego na przejazdach oraz poprawić stan techniczny kolejowej infrastruktury. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się tam z prędkością 120 km na godz. – obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest do 90 km na godz. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »