| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Modernizacja linii kolejowej nr 8

Modernizacja linii kolejowej nr 8

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej nr 8 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem. Inwestycja ma na celu m.in. zwiększenie prędkości, z którą pociągi będą się mogły poruszać na wspomnianym odcinku.

Ponad 23 mln zł ma kosztować modernizacja linii kolejowej nr 8 - pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Suchedniowem w woj. świętokrzyskim. W środę rozpoczęły się prace, dzięki któremu odnowione zostaną m. in. jeden z torów i przejazdy drogowo-kolejowe.

Inwestorem przebudowy jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. O rozpoczęciu modernizacji trasy poinformowała PAP przedstawicielka realizującej inwestycję firmy Skanska, Anna Strożek.

Praca mają potrwać 3,5 miesiąca. W ramach przedsięwzięcia wyremontowanych będzie ok. 8,5 km jednego z torów - na odcinku szlaku kolejowego pomiędzy Skarżyskiem a Suchedniowem, oraz tory na stacji w Suchedniowie. Wyremontowane będą też trzy przejazdy kolejowo-drogowe i dwa przejścia dla pieszych przy szlaku, a także nawierzchnia drogowa przy dojazdach do torów na stacji. Odnowiona zostanie również trakcja elektryczna o długości ok. 7,7 km.

Zobacz też: Chaos przestrzenny, a rozwój kolei

Jak wyjaśniał menadżer projektu z firmy Skanska Rafał Wojciechowski, wymiana nawierzchni torowej na szlaku będzie odbywała się przy pomocy tzw. pociągu potokowego. „Polega to na zdejmowaniu starych elementów nawierzchni i jednoczesnym zastępowaniu ich nowymi, przez poruszający się po torze kolejowym specjalny pociąg” – mówił.

Podczas prowadzenia robót wystąpią utrudnienia dla kierowców samochodów oraz pasażerów pociągów. Zamknięty dla ruchu kolejowego będzie remontowany tor, a przejazd będzie się odbywał po sąsiednim torze. Wyłączone z użytkowania dla pasażerów będą też niektóre perony na stacjach Skarżysko Zachodnie i Suchedniów Północny.

Zobacz też: Zbudują Podmiejską Kolej Aglomeracyjną w Rzeszowie

Linia kolejowa nr 8 Warszawa-Kraków przez Warkę, Radom, Skarżysko-Kamienną, Kielce, Sędziszów, Kozłów łączy trzy województwa: mazowieckie, świętokrzyskie i małopolskie. Liczy 316,5 km długości i jest jedną z ważniejszych linii kolejowych w Polsce.

Od kilku lat trwa jej modernizacja, m. in. na odcinku Radom-Kielce. Inwestycja ma zwiększyć bezpieczeństwo ruchu kolejowego i drogowego na przejazdach oraz poprawić stan techniczny kolejowej infrastruktury. Po modernizacji pociągi będą mogły poruszać się tam z prędkością 120 km na godz. – obecnie prędkość na remontowanym odcinku ograniczona jest do 90 km na godz. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

JSLegal Jankowki & Stroiński

Adwokacka Spółka Partnerska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »