| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Do portu w Gdańsku będą wpływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji

Do portu w Gdańsku będą wpływać statki drugiej linii oceanicznej z Azji

Do terminala kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku, od sierpnia będą dopływa statki oceanicznego aliansu G6.

Do terminala kontenerowego DCT w porcie w Gdańsku będą dopływać statki oceanicznego aliansu G6. Poinformowano, że serwis „Loop 7” Azja-Europa został przedłużony na Morze Bałtyckie. Pierwszy statek G6 ma zawinąć do DCT Gdańsk na początku sierpnia.

Jak poinformował w poniedziałek wiceprezes Terminalu kontenerowego DCT w Gdańsku, Adam Żołnowski, członkowie Aliansu G6: APL, Hyundai Merchant Marine (HMM), Mitsui O.S.K. Lines (MOL), Hapag-Lloyd, Nippon Yusen Kaisha (NYK) oraz Orient Overseas Container Line (OOCL) podjęli decyzję o przedłużeniu serwisu „Loop 7” Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Obecnie statki tej linii kończą trasę w jednym z portów w zachodniej Europie.

Zobacz też: Terminal LNG w Świnoujściu - w tym roku przyjmie pierwszy statek?

Do głębokowodnego terminala DCT docierają od kilku lat największe na świecie statki obsługujące serwis oceaniczny AE10, czyli bezpośrednie połączenie z Dalekiego Wschodu do Polski i krajów bałtyckich. Statki G6 będą regularnie zawijać do Gdańska od sierpnia.

Żołnowski podkreślił w rozmowie z PAP, że nowe bezpośrednie połączenie z Azją pozwoli na znaczące zwiększenie ilości towarów w polskich portach, wpłynie na znaczący wzrost wpływów do budżetu z ceł, z tytułu podatku VAT, ale wpłynie też na ugruntowanie pozycji Gdańska jako hubu regionalnego. „Będziemy mieli kolejne połączenie z Hongkongiem, Singapurem, Szanghajem; to jest szansa dla polskiego eksportu” – dodał. Zauważył, że docieranie statków drugiej oceanicznej linii do Gdańska wpłynie też na wzrost konkurencji pomiędzy nimi, co w dłuższej perspektywie może oznaczać niższe ceny importowanych produktów.

Zobacz też: Nowe nabrzeże portu w Szczecinie

DCT obecnie buduje drugi terminal przeładunkowy T2, dzięki któremu jego zdolność przeładunkowa do końca 2016 r. ma się podwoić, wzrosnąć z obecnych 1,5 mln do 3 mln TEU rocznie (TEU - jednostka pojemności równoważna objętości kontenera o długości 20 stóp).

Dzięki m.in. dobremu dostępowi ze strony morza zapewnionemu przez kanał podejściowy o głębokości 17 m oraz do 16,5 m wzdłuż nabrzeża i braku zalodzenia, DCT Gdańsk jest naturalnym hubem dla obrotu ładunków kontenerowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Pierwsza jednostka została przyjęta przez DCT Gdańsk w czerwcu 2007 r. W 2013 r. w DCT po raz pierwszy przeładowano ponad 1 mln TEU, dzięki czemu Gdańsk znalazł się w setce największych terminali kontenerowych świata. W 2014 r. w DCT Gdańsk przeładowano 1 mln 188 tys. TEU.

Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Elżbieta Majszak

Ekspert z zakresu odszkodowań i ubezpieczeń.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »