| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > PKP Cargo działa na rzecz rozwoju transportu między Polską a Chinami

PKP Cargo działa na rzecz rozwoju transportu między Polską a Chinami

PKP Cargo planuje rozwój połączeń kolejowych pomiędzy Polską, a Chinami. Podpisała list intencyjny, który określa zakres i warunki współpracy polskiego przewoźnika z Zhengzhou International Hub z chińskiej prowincji Henan.

PKP Cargo i Zhengzhou International Hub z chińskiej prowincji Henan utworzą spółkę joint venture, która zajmie się kolejowym transportem kontenerów między środkowymi Chinami a Europą - list intencyjny w tej sprawie podpisano we wtorek w Warszawie.

Dzięki tej współpracy liczba pociągów z Chin do Europy współobsługiwanych przez PKP Cargo może wzrosnąć do około 300 rocznie.

List intencyjny, który podpisali we wtorek przedstawiciele PKP Cargo i Zhengzhou International Hub określa zakres i warunki współpracy między tymi podmiotami. Mają one w ciągu trzech miesięcy utworzyć spółkę joint venture i objąć w niej po 50 proc. udziałów. Zadaniem spółki będzie stworzenie biznesplanu inwestycji w należącym do PKP Cargo centrum logistycznym w Małaszewiczach na granicy polsko-białoruskiej. Chodzi o przystosowanie go do obsługi przywożonych z Chin kontenerów.

Zobacz też: Plany inwestycyjne PKP do 2023 r.

PKP Cargo liczy, że współpraca z chińskim partnerem pobudzi transport kolejowy na linii Polska - Chiny. Obecnie drogą lądową do Unii Europejskiej trafia 3,5 proc. eksportu z Państwa Środka. Pociąg z centralnych Chin do Niemiec jedzie od 11 do 14 dni. Statkiem towary płyną natomiast około 35-40 dni.

To nie pierwsze podejście PKP Cargo do współpracy z partnerem z Państwa Środka. Przewoźnik snuł już plany uruchomienia polsko-chińskiej montowni wagonów - w czerwcu 2010 r. PKP Cargo wspólnie z chińskim producentem wagonów Jinan Railway Vehicles Equipment, należącym do grupy China CNR Corporation, powołało do życia spółkę CNR Cargo Wagon. Spółka miała opracować studium wykonalności dotyczące uruchomienia w Polsce montowni wagonów z części sprowadzanych z Chin.

Zobacz też: Do 2023 r. na kolej zostaną wydane miliardy złotych

Projekt się przeciągał, a kolejne decyzje były odkładane w czasie. Początkowo przedstawiciele PKP Cargo zapowiadali, że produkcja wagonów ze sprowadzonych z Chin części mogłaby ruszyć do końca 2011 r. Ostatecznie pomysł upadł. PKP Cargo komunikowało wówczas, że taka współpraca byłaby jednak mniej opłacalna, niż wcześniej liczył przewoźnik.(PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Eksperci Lafarge

Światowy lider w produkcji materiałów budowlanych

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »