| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Nowe nabrzeże portu w Szczecinie

Nowe nabrzeże portu w Szczecinie

Dzięki nowemu nabrzeżu Portu w Szczecinie, będą mogły w nim cumować statki o długości do 230 m.

Port w Szczecinie ma nowe nabrzeże. Dzięki wartej ponad 35 mln zł inwestycji na wydłużonym nabrzeżu w północnej części portowego Półwyspu Ewa będą mogły cumować statki o długości do 230 m.

Władze Portu liczą, że nowe nabrzeże postojowe, które znajduje się obok potężnego elewatora zbożowego, nie tylko zwiększy bezpieczeństwo ruchu jednostek w porcie, ale też da wymierne korzyści ekonomiczne.

„Liczymy na to, że dzięki zakończonej inwestycji szczeciński port będzie bardziej konkurencyjny na rynku i umocni swoją pozycję w obsłudze zbóż, czego wyrazem będzie wzrost przeładunków w tej grupie towarowej” - podkreślił podczas uroczystości oddania do użytku nabrzeża prezes Zarządu Morskich Portów Szczecin Świnoujście Zbigniew Miklewicz. Trwająca od września 2012 r. przebudowa infrastruktury portowej w północnej części Półwyspu Ewa. to m.in. rozbudowa nabrzeża Zbożowego oraz wybudowanie nowego nabrzeża postojowego - Niemieckiego.

Nabrzeże Zbożowe zostało wydłużone 35 m w kierunku północnym. W efekcie czego jest ono przystosowane do obsługi statków o długości do 230 m lub równoczesnej obsługi dwóch mniejszych jednostek o długości do 100 m każda.

Zobacz też: Do 2023 r. na kolej zostaną wydane miliardy złotych

Nowe nabrzeże Niemieckie ma długość 163 m i głębokość techniczną 10,5 m.

Dzięki tej inwestycji zwiększone zostanie bezpieczeństwo ruchu statków w znajdujących się w bezpośrednim sąsiedztwie obrotnicy. Stworzono też warunki do postoju jednostek oczekujących na obsługę oraz wymagających pobytu w porcie po zakończeniu przeładunku, np. z powodu drobnych remontów.

Prace modernizacyjne obejmowały także m.in. przedłużenie torowiska do urządzeń rozładunkowych o 30 m, przebudowę wraz przedłużeniem torów bocznicy kolejowej o 290 m, przebudowę i przedłużenie sieci energetycznej, teletechnicznej, wodno-kanalizacyjnej, zamontowanie oświetlenia i światła nawigacyjnego na dobudowanym odcinku.

Zobacz też: Projekt nowelizacji Prawa lotniczego

Inwestycja wymagała również przeprowadzenia robót czerpalnych do głębokości 10,5 m na akwenie przyległym do nabrzeży. Wartość inwestycji wyniosła 35,2 mln zł. Ponad połowę dofinansowała UE.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Krzysztof Bobkiewicz

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »