REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie?

Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
Czy tanie linie lotnicze mogą oszczędzać na serwisie samolotów?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Czy tanie linie lotnicze przestrzegają tych samych standardów dot. bezpieczeństwa, co przedsiębiorstwa tradycyjne? Czy tanie linie mogą oszczędzać na serwisie samolotów?

Przepisy dot. bezpieczeństwa w transporcie lotniczym są dla wszystkich takie same

Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, a także kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia na linię tradycyjna i tanią - ocenił w rozmowie z PAP Roman Peczka z "Przeglądu Lotniczego".

REKLAMA

"Jeśli chodzi o bezpieczeństwo, pasażer nie powinien mieć żadnych obaw, czy leci tanią linią lotniczą, czy tradycyjnym przewoźnikiem. Przepisy dotyczące obsługi i eksploatacji samolotów, kwalifikacji załóg lotniczych są jednakowe dla wszystkich przewoźników i nie ma tutaj żadnego rozróżnienia" - powiedział w środę PAP Peczka.

Zobacz też: Co trzeba wyjąć z torby podczas kontroli na lotnisku?

REKLAMA

We wtorek przed południem w trudno dostępnym rejonie we francuskich Alpach rozbił się lecący z Barcelony do Duesseldorfu Airbus A320 tanich niemieckich linii Germanwings, należących do Lufthansy. Na pokładzie znajdowało się 150 osób, w tym sześciu członków załogi; nikt nie przeżył katastrofy.

Maszyna miała 24 lata. Szef Lufthansy Carsten Spohr zapewnił we wtorek jednak, że airbus był w znakomitym stanie technicznym. Wykluczył, by naprawa samolotu przeprowadzona dzień wcześniej mogła mieć związek z przyczyną katastrofy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"Wiek 24 lata dla samolotu to nie jest żaden wiek, ponieważ każdy producent dla konkretnego typu samolotu określa, kiedy i jaki przegląd należy wykonać, jakie podzespoły danego samolotu trzeba wymieniać na nowe - bez względu na liczbę wylatanych godzin. Nawet, jeśli jakiś element nie wykazuje tego, że potrzebna jest jego wymiana, to nie ma innej opcji, jak wymienić go zgodnie z zaleceniami producenta" - powiedział Peczka.

Jak podkreślił, przepisy te obowiązują tradycyjnych i tanich przewoźników.

Zobacz też: Rozbudowa lotniska im. Fryderyka Chopina w Warszawie

Tanie linie nie mogą oszczędzać na serwisie samolotów

REKLAMA

"Pojawiają się głosy, że tania linia, więc oszczędzono na serwisowaniu. Tutaj takiej możliwości nie ma. Przepisy dotyczące wykonywania obsługi technicznej sprzętu latającego są niezależne od tego, czy mamy do czynienia z tradycyjnym przewoźnikiem, czy tanim przewoźnikiem. Są one jednakowe dla wszystkich" - zaznaczył.

Jak poinformował PAP Airbus, samolot zarejestrowany pod symbolem D-AIPX, był egzemplarzem oznaczonym MSN 147 (numer seryjny producenta) dostarczonym Lufthansie z linii produkcyjnej w 1991 r. Samolot miał na koncie 58 300 godzin lotu i 46 700 rejsów. Był napędzany silnikami CFM 56-5A1.

"Zgodnie z postanowieniami załącznika 13 do konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym, zespół doradców technicznych Airbusa zostanie oddelegowany w celu zapewnienia pełnego wsparcia francuskiej agencji BEA, która poprowadzi dochodzenie" - poinformował Airbus w komunikacie.

A320 to dwusilnikowy samolot wąskokadłubowy z miejscami dla 150 pasażerów w standardowej konfiguracji z dwiema klasami. Pierwszy A320 wszedł do służby w marcu 1988 r. Do końca lutego 2015 r. na całym świecie eksploatowanych było niemal 6200 maszyn z rodziny A320. Obecnie cała flota spędziła w powietrzu ponad 150 milionów godzin podczas ponad 85 milionów lotów. (PAP)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA