| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Unijne dofinansowanie do modernizacji dworca kolejowego w Gliwicach

Unijne dofinansowanie do modernizacji dworca kolejowego w Gliwicach

Podpisano umowę na dofinansowanie z funduszy unijnych modernizacji dworca kolejowego w Gliwicach. Na jaką sumę opiewa umowa?

Wsparcie z funduszy unijnych dla modernizacji dworca kolejowego w Gliwicach

Przedstawiciele PKP SA podpisali z Centrum Unijnych Projektów Transportowych umowę o dofinansowanie modernizacji dworca w Gliwicach ze środków unijnych. Wartość dofinansowania wyniesie około 81,5 mln zł. Koszt całej inwestycji to 156 mln zł.

Informację o podpisaniu umowy przekazało w poniedziałek biuro prasowe PKP. Na gliwickim dworcu trwają obecnie prace wyburzeniowe, podróżni korzystają z dworca tymczasowego.

„Modernizacja dworca w Gliwicach to kolejny projekt, realizowany przez PKP przy wsparciu funduszy unijnych. Obecnie podobne inwestycje trwają w Szczecinie i Bydgoszczy. Oba dworce - podobnie jak ten w Gliwicach - zostaną oddane do użytku pod koniec br.” - powiedział cytowany w komunikacie PKP SA dyrektor zarządzający ds. nieruchomości Grzegorz Tomaszewski.

Zobacz też: Wycieczkowce rzeczne w Szczecinie

Przypomniał, że dzięki środkom z UE podróżni mogą korzystać ze zmodernizowanych dworców we Wrocławiu i Gdyni oraz nowego, podziemnego obiektu Kraków Główny.

Warty ok. 156 mln zł unijny projekt przebudowy dworca kolejowego w Gliwicach, wraz z peronami i układem torów, to jedno z największych przedsięwzięć kolejowych w regionie. Prowadzą je spółka PKP SA, do której należy gmach dworca, oraz PKP PLK - właściciel infrastruktury torów i peronów. Umowę z wykonawcą przebudowy dworca PKP SA podpisały z końcem grudnia ub.r.

Budynek gliwickiego dworca powstał w latach 1924-1925. W ostatnich latach nie był odnawiany. Wcześniejsze, niezrealizowane plany PKP SA zakładały jego odświeżenie w latach 2011-2013 - bez infrastruktury torów i peronów oraz przejść podziemnych. Koszty szacowano wówczas na ok. 30 mln zł. Ostatecznie przebudowa będzie miała szerszy zakres.

Zobacz też: Szansa na tańsze latanie po Polsce

Cel modernizacji dworca kolejowego w Gliwicach

Głównym celem przebudowy kompleksu dworcowego w Gliwicach ma być poprawa komfortu podróżnych. Perony otrzymają nową nawierzchnię i dachy z przeszkleniami. Wymienione zostaną też tory w obrębie gliwickiej stacji. W samym dworcu - prócz odnowienia elewacji i wnętrz oraz zamontowania współczesnych udogodnień - połączone zostaną odrębne dotąd hole główny i autobusowy.

Kompleks dworca przebudowuje konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. oraz Aldesa Construcciones S.A. Ze względów proceduralnych do końca 2015 r. zakończyć ma się przebudowa samego dworca oraz trzech peronów i związanej z nimi infrastruktury. Prace przy czwartym peronie mają zostać zakończone w 2016 r.

Zobacz też: Test Jeep Cherokee 2.0 MJD Active Drive II

PLK m.in. od 2013 r. stopniowo remontują kluczowe w woj. śląskim połączenie kolejowe z Gliwic do Katowic przez Zabrze i Chorzów Batory. W grudniu ub. roku skończyły się ostatnie prace między Gliwicami a Chorzowem Batorym. Na 2015 r. pozostał odcinek Katowice-Chorzów Batory, wraz z częścią wjazdów do przebudowanej już stacji Katowice, od strony Gliwic. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Daniel Kotyras

Dyrektor ds. Marketingu i PR w NetArt

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »