| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Remont linii Katowice-Chorzów Batory

Remont linii Katowice-Chorzów Batory

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła, że wybrała wykonawcę rewitalizacji brakującego odcinka modernizowanej linii Gliwice-Katowice. Kiedy planowane jest zakończenie prac?

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe wybrała wykonawcę rewitalizacji odcinka linii kolejowej nr 137 z Katowic do Chorzowa Batorego. To brakujący dotąd odcinek remontowanego od dwóch lat, kluczowego w woj. śląskim połączenia Gliwice-Katowice.

W ogłoszonym w listopadzie ub. roku przetargu na odcinek Katowice-Chorzów Batory oferty złożyło 21 wykonawców. Jak podała w piątek w raporcie bieżącym giełdowa spółka ZUE SA, jej oferta została wybrana przez PLK jako najkorzystniejsza; wcześniej okazała się też mieć najniższą cenę – 52,3 mln zł brutto.

PLK określiła w tym przetargu termin zakończenia prac na 30 listopada. Docelowo czas przejazdu z Gliwic do Katowic (27 km) ma się skrócić o co najmniej kilka minut. Zgodnie z wdrożonym w grudniu ub. roku rozkładem jazdy wynosi on obecnie ok. 32-34 minut dla pociągów aglomeracyjnych i ok. 28-29 minut dla dalekobieżnych.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Kolejny etap prac oznacza, że na głównej aglomeracyjnej linii kolejowej nadal będzie można spodziewać się ograniczeń i utrudnień. Kolejarze remontując kolejne fragmenty linii często muszą zmieniać organizację ruchu. Przekłada się to na dokuczliwe dla pasażerów korekty rozkładu jazdy; często powoduje też opóźnienia.

Prace na tej linii trwają już dwa lata. Remonty, nazywane przez kolejarzy rewitalizacjami, ruszyły w kwietniu 2013 r. Najpierw, do wiosny ub. roku, wyremontowano łącznie ok. 10 km torów na odcinku Chorzów Batory-Ruda Chebzie oraz ok. 18 km torów na odcinku Zabrze–Gliwice. Przebudowano też peron stacji Zabrze. Razem ta część prac kosztowała ok. 45 mln zł.

W ramach tego samego kontraktu spółka PKP PLK wyremontowała też jeden tor odcinka Mysłowice-Sosnowiec Jęzor na szlaku wiodącym z Katowic w stronę Krakowa.

W ub. roku za kolejne ok. 40 mln zł przeprowadzono pozostałe prace na odcinku Ruda Chebzie–Zabrze (obejmujące łącznie ok. 14 km torów) oraz kompleksowo przebudowano perony i przejścia podziemne stacji Ruda Chebzie i przystanku Ruda Śląska.

W ramach tego samego kontraktu PLK wyremontowały też drugi tor odcinka Mysłowice-Sosnowiec Jęzor.

Wszystkie te roboty są częścią zadania inwestycyjnego PKP PLK pod nazwą "Rewitalizacja linii kolejowych nr 134, 137 i 138 na odcinku Gliwice Łabędy - Katowice - Sosnowiec Jęzor".

Zobacz też: Modernizacja dworca Kraków Płaszów

Prace te obejmują fragmenty międzynarodowej linii kolejowej E30 między Gliwicami a Sosnowcem Jęzorem, przez Zabrze i Katowice. Pierwotnie przygotowano projekt pełnej modernizacji linii E30 między Zabrzem a Krakowem - współfinansowanej ze środków UE.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Artur Zych

Finansowanie dla firm - kredyty, leasing, faktoring.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »