| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław

Modernizacja linii kolejowej Poznań - Wrocław

Po modernizacji linii kolejowej E59 łączącej Poznań z Wrocławiem pociągi będą mogły się po niej poruszać z prędkością 160 km/h. O ile skróci się czas przejazdu między miastami i kiedy zakończy się inwestycja?

Jak powiedział PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, ponieważ po modernizacji pociągi na tej linii będą jeździły z prędkością do 160 km na godzinę, konieczne było wprowadzenie wyższego poziomu zabezpieczeń. „Troska o ochronę przyrody przy tej inwestycji nie wiąże się tylko z budowaniem przejść czy przepustów. W trakcie prac w dolinie Widawy wykonawcy kilkakrotnie w okresie lęgowym schodzili z placu budowy. Powiększało to koszty, ale trzeba było zapewnić gatunkom chronionym odpowiednie warunki” - powiedział Siemieniec.

Zobacz też: Zasady używania świateł przeciwmgłowych

Modernizacja, a ukłon w stronę ekologii

Jak dodał, w ramach inwestycji powstały m.in. udogodnienia, które ułatwią dużym zwierzętom swobodne przechodzenie przez tory. „Ekodukt w lesie nad torami za stacją Pęgów ma 25 metrów szerokości i, łącznie z dojściami do obiektu, ponad 80 metrów długości. Z obu stron zamontowane są wygrodzenia maskujące widok na tory. Naturalny charakter nadadzą mu posadzone specjalnie krzewy” - powiedział rzecznik. Natomiast przed stacją Oborniki Śląskie zaplanowano pod torami dziesięciometrowy wiadukt kolejowy z naturalną gruntową nawierzchnią.

Z myślą o swobodnym przechodzeniu pod torami małych ssaków i płazów 16 przepustów wyposażono w specjalne półki tzw. żabie ścieżki. „Dzięki zbudowanym przejściom tory magistrali kolejowej z Wrocławia do Poznania, nawet przy dużym ruchu, nie będą barierą dla dużych i małych zwierząt” - podkreślił Siemieniec.

Dla ochrony przed hałasem z torowiska staną ekrany akustyczne. Ich lokalizacja została ustalona na podstawie badań i zaakceptowana przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Mniejszy hałas zapewnią też maty antywibracyjne montowane na przebudowywanych mostach i wiaduktach oraz bezstykowe szyny w nowych torach, natomiast dla ochrony czystości środowiska woda z torowiska będzie przechodzić przez 46 specjalnych separatorów.

Zobacz też: Mandat za opony?

Modernizacja linii kolejowej Wrocław-Poznań - krótszy czas przejazdu

Modernizacja linii kolejowej E 59 Wrocław-Poznań ma się zakończyć we wrześniu 2015 r., dolnośląski etap tej inwestycji obejmuje 58-kilometrowy odcinek od Wrocławia do granicy województwa dolnośląskiego.

Całkowity koszt inwestycji to ponad 1,3 mld zł. Jest ona współfinansowana przez Unię Europejską z funduszu spójności w ramach programu operacyjnego infrastruktura i środowisko. Po zakończeniu remontu pociągi na trasie Wrocław-Poznań pojadą z prędkością do 160 km na godzinę, a czas podróży skróci się o 20 minut. (PAP)

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kancelaria Adwokacka Agata Klima - Nowak

Adwokat Agata Klima - Nowak

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »