| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > PKP Intercity - awaria systemu i zwolnienia

PKP Intercity - awaria systemu i zwolnienia

"Lecą głowy" za awarię systemu, która sparaliżowała sprzedaż biletów m.in. na najnowsze składy pociągów Pendolino. Pracę stracił członek zarządu i dwóch dyrektorów.

Miał być system sprzedaży biletów PKP Intercity przez internet, jest sztab kryzysowy

W nocy z soboty na niedzielę PKP Intercity rozpoczęła sprzedaż biletów na nowe połączenia między miastami, realizowane przez pociągi Pendolino. Wbrew zapowiedziom bilety można było kupić jedynie w kasach, na stronach internetowych wyświetlany był komunikat o przerwie technologicznej.

"Objawia się to tym, że nie można, tak jak obiecywaliśmy, kupić biletu przy użyciu strony internetowej na pociągi Ekspres Intercity Premium, czyli popularnie Pendolino, które wystartują 14 grudnia" - poinformował w poniedziałek dziennikarzy prezes PKP SA Jakub Karnowski.

By jak najszybciej wyeliminować problem spółka powołała sztab kryzysowy, którym kieruje szef rady nadzorczej PKP Intercity i członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz. Sztab gromadzi różnych ekspertów, również zewnętrznych.

Zobacz też: PKP CARGO zatrudniło już 466 maszynistów

Awaria systemu to straty dla spółki - wizerunkowe i pieniężne?

Według wcześniejszego komunikatu spółki odwołani zostali członek zarządu PKP Intercity Paweł Horodyński oraz dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia Piotr Butkiewicz i dyrektor biura informatyki Michał Rudek.

W zarządzie PKP Intercity pozostają: Marcin Celejewski, pełniący funkcję prezesa zarządu oraz Piotr Rybotycki, członek zarządu ds. operacyjnych.

Prezes PKP przeprosił pasażerów za zaistniałą sytuację. Powiedział też, że przez pierwszy miesiąc kursowania Pendolino, a więc od 14 grudnia do połowy stycznia 2015 roku, spółka zaoferuje trzy razy więcej biletów w najniższej cenie, czyli po 49 zł.

Karnowski tłumaczył, że awaria wynika z próby nałożenia nowoczesnego systemu informatycznego na stare systemy kolejowe. Nie wiadomo, jak długo potrwają prace nad wyeliminowaniem problemu. "Pracujemy nad tym. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość" - dodał szef PKP S.A.

Zobacz też: Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

PKP Intercity przeprasza

Obecny na spotkaniu z dziennikarzami prezes PKP Intercity Marcin Celejewski zapewnił, że sprzedaż biletów w internecie ruszy "zaraz po wyeliminowaniu tego bardzo poważnego błędu". Wskazał, że przed uruchomieniem nowego systemu prowadzono testy, jednak okazały się one niewystarczające. "Ilość zapytań (...) przerosła nasze oczekiwania i system się zdestabilizował" - powiedział.

Pomimo awarii PKP poinformowała, że sprzedano około 4 tysięcy biletów na Pendolino.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Dariusz Mojecki Kancelaria Radcy Prawnego

Kompleksowa pomoc prawna dla przedsiębiorców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »