| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > PKP Intercity - awaria systemu i zwolnienia

PKP Intercity - awaria systemu i zwolnienia

"Lecą głowy" za awarię systemu, która sparaliżowała sprzedaż biletów m.in. na najnowsze składy pociągów Pendolino. Pracę stracił członek zarządu i dwóch dyrektorów.

Miał być system sprzedaży biletów PKP Intercity przez internet, jest sztab kryzysowy

W nocy z soboty na niedzielę PKP Intercity rozpoczęła sprzedaż biletów na nowe połączenia między miastami, realizowane przez pociągi Pendolino. Wbrew zapowiedziom bilety można było kupić jedynie w kasach, na stronach internetowych wyświetlany był komunikat o przerwie technologicznej.

"Objawia się to tym, że nie można, tak jak obiecywaliśmy, kupić biletu przy użyciu strony internetowej na pociągi Ekspres Intercity Premium, czyli popularnie Pendolino, które wystartują 14 grudnia" - poinformował w poniedziałek dziennikarzy prezes PKP SA Jakub Karnowski.

By jak najszybciej wyeliminować problem spółka powołała sztab kryzysowy, którym kieruje szef rady nadzorczej PKP Intercity i członek zarządu PKP Piotr Ciżkowicz. Sztab gromadzi różnych ekspertów, również zewnętrznych.

Zobacz też: PKP CARGO zatrudniło już 466 maszynistów

Awaria systemu to straty dla spółki - wizerunkowe i pieniężne?

Według wcześniejszego komunikatu spółki odwołani zostali członek zarządu PKP Intercity Paweł Horodyński oraz dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia Piotr Butkiewicz i dyrektor biura informatyki Michał Rudek.

W zarządzie PKP Intercity pozostają: Marcin Celejewski, pełniący funkcję prezesa zarządu oraz Piotr Rybotycki, członek zarządu ds. operacyjnych.

Prezes PKP przeprosił pasażerów za zaistniałą sytuację. Powiedział też, że przez pierwszy miesiąc kursowania Pendolino, a więc od 14 grudnia do połowy stycznia 2015 roku, spółka zaoferuje trzy razy więcej biletów w najniższej cenie, czyli po 49 zł.

Karnowski tłumaczył, że awaria wynika z próby nałożenia nowoczesnego systemu informatycznego na stare systemy kolejowe. Nie wiadomo, jak długo potrwają prace nad wyeliminowaniem problemu. "Pracujemy nad tym. Prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość" - dodał szef PKP S.A.

Zobacz też: Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

PKP Intercity przeprasza

Obecny na spotkaniu z dziennikarzami prezes PKP Intercity Marcin Celejewski zapewnił, że sprzedaż biletów w internecie ruszy "zaraz po wyeliminowaniu tego bardzo poważnego błędu". Wskazał, że przed uruchomieniem nowego systemu prowadzono testy, jednak okazały się one niewystarczające. "Ilość zapytań (...) przerosła nasze oczekiwania i system się zdestabilizował" - powiedział.

Pomimo awarii PKP poinformowała, że sprzedano około 4 tysięcy biletów na Pendolino.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

FakturaXL.pl

FakturaXL.pl jest producentem oprogramowania w zakresie fakturowania online dla firm i biur rachunkowych. Od ponad 12 lat tworzymy z pasją rozwiązania IT.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »