REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

PKP CARGO zatrudniło już 466 maszynistów

PKP CARGO zatrudnia maszynistów.
PKP CARGO zatrudnia maszynistów.
PKP CARGO

REKLAMA

REKLAMA

Polski przewoźnik kolejowy PKP CARGO zatrudnił już w tym roku 466 maszynistów. W przyszłym roku firma wciąż będzie zatrudniać.

PKP CaRekrutacja prowadzona jest od połowy stycznia 2014 r. Dotychczas, w ramach prowadzonego procesu spółka zdecydowała się zatrudnić 466 osób. Część z nich (nieco ponad 70 osób) stanowią doświadczeni pracownicy gotowi do natychmiastowego rozpoczęcia pracy, ale największą grupę stanowią kandydaci bez doświadczenia. Osoby te dopiero wezmą udział w kilkunastomiesięcznym szkoleniu, po którym uzyskają odpowiednie świadectwa, uprawniające do prowadzenia lokomotyw.

REKLAMA

Zobacz też: Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

– Kolej jest perspektywicznym miejscem pracy. PKP CARGO to nowoczesna, rentowna i ambitna firma, która przywraca tradycyjne atrybuty zawodów kolejowych, czyli bezpieczeństwo zatrudnienia i prestiż. Wobec ograniczenia szkolnictwa kolejowego, musimy sami kształcić potrzebnych nam profesjonalistów, korzystając z bogatego doświadczenia naszej kadry – mówi Adam Purwin, prezes zarządu PKP CARGO – Prowadzona przez nas od początku roku akcja rekrutacyjna spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem potencjalnych pracowników. To nasza inwestycja w przyszłość spółki, element długoterminowego planowania i uzupełniania luki pokoleniowej – dodaje.
Dotychczas najwięcej kandydatów, 138 osób, zostało zatrudnionych przez Centralny Zakład PKP CARGO w Warszawie. Na drugim miejscu jest Zakład Południowy z siedzibą w Katowicach, w którym pracę w ramach prowadzonej akcji znalazło już 97 osób, w tym 62, które rozpoczną szkolenie. Dalej w kolejności znajdują się Zakłady: Zachodni w Poznaniu, Śląski w Tarnowskich Górach oraz Północny w Gdańsku.
Kandydaci chcący rozpocząć karierę w PKP CARGO na stanowisku maszynisty muszą posiadać co najmniej średnie wykształcenie. Poza tym wymagany jest dobry stan zdrowia, niekaralność oraz dyspozycyjność. Aby zgłosić swój udział w procesie, należy wejść na stronę internetową przewoźnika: www.pkp-cargo.pl, na której uruchomiony został dedykowany programowi system rekrutacyjny. Szkolenia niezbędne do otrzymania licencji i świadectwa organizuje i przeprowadza PKP CARGO.

Zobacz też: Kolejne Pendolino do odbioru do połowy listopada

Przyszli maszyniści nie ponoszą żadnych kosztów i już na etapie szkolenia są zatrudniani oraz wynagradzani przez PKP CARGO. Mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu uprawnień. Szkolenie jest dwuetapowe. Pierwsze, na licencję, trwa dwa-trzy miesiące i uprawnia do przejazdu lokomotywą, ale jeszcze nie za jej sterami. Drugie szkolenie, zakończone otrzymaniem świadectwa maszynisty, trwa półtora roku i daje pełne uprawnienia maszynisty pojazdów trakcyjnych.
Choć rynek transportu kolejowego w Polsce stale się rozwija i zwiększa się zapotrzebowanie na nowych pracowników, szkolnictwo kolejowe nie jest w stanie wykształcić odpowiedniej liczby osób.  Sytuację komplikuje fakt, że wielu obecnych pracowników kolei jest w wieku okołoemerytalnym. Dlatego już teraz zaczyna brakować młodej, wykwalifikowanej kadry maszynistów. Przykładem obrazującym niewydolność obecnego systemu jest sytuacja w makroregionie obejmującym województwa kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i pomorskie, gdzie działa zaledwie jedna szkoła kształcąca przyszłych kolejarzy (Technikum Kolejowe w Bydgoszczy). Pomimo, że absolwenci kierunków kolejowych oraz chętni do pracy na kolei są przez pracodawców poszukiwani i dobrze opłacani, na rynku brakuje obecnie już nie tylko maszynistów, ale również specjalistów od infrastruktury czy dyżurnych ruchu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Porsche Macan S Diesel

W latach 2014-2015 PKP CARGO planuje wydać łącznie 21 mln zł na szkolenie maszynistów, kontynuując tym samym proces rekrutacji na zbliżonym poziomie. Dotychczasowe działania rekrutacyjne i szkoleniowe pozwolą spółce na uzupełnienie stanu grupy maszynistów o kolejnych  280 wyszkolonych maszynistów, a w 2016 roku – o kolejnych 160 nowych maszynistów przeszkolonych przez PKP CARGO. Rekrutacja jest prowadzona miedzy innymi we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy, a cały program uzyskał patronat Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej.

Źródło: Materiały prasowe PKP CARGO

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

REKLAMA

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

REKLAMA

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA