| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

Budowa łącznicy zagrozi modernizacji linii Warszawa-Radom?

Władze Radomia niepokoją się, że budowa łącznicy kolejowej, która połączy Centralną Magistralę kolejową z linią Kielce-Częstochowa zagrozi modernizacji linii kolejowej Warszawa-Radom.

Czas podróży koleją na trasie Kilce Warszawa ma trwać ok. 2 godz. 35 min.

Łącznica kolejowa umożliwiająca połączenie trasy Kielce - Częstochowa z Centralną Magistralą Kolejową ma powstać do 2017 roku. Inwestycja ma zapewnić szybsze połączenie Kielc z Warszawą; podróż ma trwać około 2 godzin i 35 minut. Obecnie bezpośrednim pociągiem z Kielc do Warszawy, ale przez Radom, jedzie się ponad 3 godziny. Czas przejazdu na tej trasie ma się skrócić dopiero w 2020 roku, kiedy zakończy się modernizacja linii kolejowej nr 8 z Radomia do Warszawy.

Zobacz też: Kolejne Pendolino do odbioru do połowy listopada

Władze Radomia obawiają się, że budowa łącznicy kolejowej w woj. świętokrzyskim zagrozi realizacji długo oczekiwanej przez mieszkańców Radomia modernizacji linii kolejowej z tego miasta do stolicy. "Po wybudowaniu łącznicy Kielc z Centralną Magistralą Kolejową, już tylko Radomiowi zależeć będzie na szybkim remoncie linii nr 8, a wówczas w PKP lub w ministerstwie ktoś może dojść do wniosku, że dla samego Radomia nie opłaca się realizować modernizacji trasy kolejowej do stolicy" – powiedział w środę na konferencji prasowej Kosztowniak.

W ocenie prezydenta Radomia, po wybudowaniu łącznicy przewoźnicy kolejowi przekierują znaczną część swoich połączeń Kielce-Warszawa-Kielce na CMK. "Radom w oczywisty sposób utraci dotychczasowe połączenia nie tylko z Kielcami, Skarżyskiem-Kamienną, ale także z Warszawą i innymi miejscowościami leżącymi przy trasie" – mówił Kosztowniak.

Według niego, powstanie połączenia kolejowego z Kielc do Warszawy, z ominięciem Radomia, spowoduje "dalszą degradację regionu radomskiego”.

Zobacz też: LOT dużo zyska na umowie TTIP między UE a USA?

Ministerstwo infrastruktury: inwestycje są komplementarne

Rzecznik prasowy Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Piotr Popa poinformował PAP w środę, że linia nr 8 oraz CMK mają odmienny charakter pod względem relacji pociągów. "Są to linie komplementarne, a nie wykluczające się" - zapewnił.

Obaw władz Radomia nie podziela także członek zarządu województwa świętokrzyskiego Jan Maćkowiak, który zabiegał o budowę połączenia w Czarncy pod Włoszczową; Maćkowiak jako kandydat PO startuje w wyborach na prezydenta leżącego przy linii nr 8 Skarżyska-Kamiennej.

"Jestem przekonany, że obie inwestycje – łącznica z CMK w Czarncy oraz linia kolejowa nr 8 (przez Skarżysko i Radom) są potrzebne i konieczne" – powiedział w środę PAP Maćkowiak. Według niego obie inwestycje "są komplementarne i nie są do siebie w opozycji".

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Karolina Służewska – Woźnicka

adwokat

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »