REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?

Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Jak wybrać firmę do transportu specjalistycznego?
Materiały prasowe

REKLAMA

REKLAMA

Czym powinna charakteryzować się oferta firmy zajmującej się transportem materiałów budowlanych, odpadów drewnianych czy materiałów niebezpiecznych.

REKLAMA

Duże zróżnicowanie i rozdrobnienie rynku transportu budowlanego i specjalistycznego dostosowanego do przewozu ładunków wielkogabarytowych rodzi trudności w decyzji o wyborze usługodawcy.  Podczas wyboru należy wziąć pod uwagę szereg czynników, które zagwarantują zarówno bezpieczny i szybki przewóz towaru jak i najbardziej ekonomiczne rozwiązanie dostosowane do naszych potrzeb. Najważniejszy element, który powinniśmy sprawdzić przed zleceniem usługi to park maszyn. Różnego rodzaju materiały o zróżnicowanych gabarytach wymagają odpowiednio dostosowanych samochodów ciężarowych. Innego sprzętu będą wymagały ułożone na paletach kostki brukowe, innego deski budowlane, a jeszcze innego materiały sypkie. Park maszyn jednocześnie świadczy o zakresie oferowanych przez firmę usług transportowych z zakresu przewozu specjalistycznego i budowlanego. Większość firm realizuje zróżnicowane zlecenia dzięki ciężarówkom HDS doskonale przystosowanym do transportu dużych elementów.

REKLAMA

- Technologie transportowe w rodzaju samochodów ciężarowych HDS czy ciężarówek z ruchomą podłogą pozwalają na przewóz niemal każdego rodzaju materiałów budowlanych, jak również odpadów i towarów sypkich. Wybierając firmę do transportu wielkogabarytowego powinniśmy zapytać,  jakimi maszynami dysponuje przewoźnik i do jakiego rodzaju ładunku są one dostosowane – mówi Małgorzata Bajor z lubuskiej firmy transportowej Okser.

Niemniej ważnym atutem firmy będą pozwolenia poświadczające gotowość do transportu wielkogabarytowych ładunków czy materiałów niebezpiecznych oraz certyfikaty jakości w rodzaju Rzetelna Firma, dzięki którym możemy uzyskać dostęp do dodatkowych informacji o usługodawcy. Wśród nich warto zwrócić uwagę na termin powstania firmy świadczący o jej doświadczeniu na rynku. Najlepsze firmy transportowe charakteryzują się również elastycznością w realizacji zleceń zarówno dla klientów biznesowych jak i indywidualnych.

Zobacz też: Test Peugeot 5008 1.6 HDi 115 KM facelifting

Do czego przyda się HDS?

REKLAMA

Wspomniany już transport przy użyciu samochodów ciężarowych HDS jest najbardziej ergonomicznym i ekonomicznym sposobem przewozu ładunku wielkogabarytowego w rodzaju materiałów budowlanych. HDS to system hydraulicznych dźwigów samochodowych zamontowanych na podwoziu ciężarówki. Dzięki temu pojazd charakteryzuje się zarówno odpowiednią powierzchnią na przewóz towaru jak i jego łatwym załadunkiem i rozładunkiem. Ciężarówki HDS używane są w dwóch trybach pracy – transportowym, w którym dźwig  jest złożony, oraz dźwigowym, gdzie podwozie pojazdu jest uniesione na hydraulicznych podporach gwarantujących stabilność załadunku i rozładunku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- HDS to niezawodna metoda transportu materiałów budowlanych, która gwarantuje oszczędność czasu i poniesionych kosztów. Zamiast zaangażowania dwóch oddzielnych maszyn, czyli samochodu ciężarowego i dźwigu wykorzystujemy jedno urządzenie – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Dźwig hydrauliczny w samochodach ciężarowych HDS są rekomendowane dla transportu budowlanego. Takie materiały jak deski budowlane, drewno opałowe i budowlane, kostka brukowa, pustaki, beton komórkowy, stal czy płyty gipsowe mogą być przewożone przy użyciu systemów hydraulicznych. Niezależnie od tego, czy dany materiał jest spaletyzowany czy transportowany luzem, HDS za sprawą odpowiedniego mocowania towaru na dźwigu może być wykorzystany do jego błyskawicznego załadunku i rozładunku.

Zobacz też: Pierwsza jazda Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160 KM

Naczepy z ruchomą podłogą

Chociaż systemy hydrauliczne HDS to bardzo wygodne i oszczędne rozwiązanie to nie nadaje się każdego rodzaju transportu. W przypadku materiałów sypkich, biomasy czy materiałów rozdrobnionych jak np. odpady drewniane, dźwig nie będzie najwygodniejszą metodą załadunku i rozładunku. Dla tego typu towarów stosuje się naczepy z ruchomą podłogą, zwane naczepami samowyładowczymi. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko wykorzystuje się całkowitą powierzchnię załadunkową ciężarówki, ale również znacznie przyspiesza się proces rozładunku materiałów sypkich. Inny nietypowy towar do transportu stanowią materiały i substancje niebezpieczne w rodzaju eternitu, potocznie nazywanego azbestem. W przypadku takiego przewozu musimy upewnić się, że firma posiada niezbędne zezwolenia.

- Firma świadcząca usługi z zakresu transportu niebezpiecznych materiałów aby uzyskać niezbędne do wykonywania tej pracy zezwolenia musi spełnić kilka warunków. Jej pracownicy jak np. kierowcy muszą być właściwie przeszkoleni z prawidłowego sposobu zbiórki i transportu materiałów niebezpiecznych i reagowania w sytuacjach wyjątkowych. Ciężarówki natomiast muszą spełniać określone wymagania z zakresu konstrukcji pojazdów wykorzystywanych do przewozu towaru do miejsca utylizacji – tłumaczy Małgorzata Bajor z Okser.

Decydując się na wybór firmy transportowej musimy na wstępie określić rodzaj materiału, który należy przemieścić. W zależności od tego jaki towar wymaga przetransportowania powinniśmy dobrać dla niego rozwiązanie, które z jednej strony będzie najbezpieczniejsze i najwygodniejsze a z drugiej natomiast, jak najbardziej ekonomiczne. 

Źródło: Materiały prasowe

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA