| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Trzeci kwartał 2014 r. będzie słabszy dla branży TSL

Trzeci kwartał 2014 r. będzie słabszy dla branży TSL

W trzecim kwartale 2014 r. specjaliści spodziewają się spadku obrotów w branży Transport, Spedycja, Logistyka. To m.in. skutek sytuacji na wschodzie Europy.

Część ekspertów, za kluczową dla dynamiki branży TSL uznaje sytuację na Wschodzie. – Zachód Europy notuje niezbyt duży, ale stabilny wzrost. Na Wschodzie tymczasem wciąż nie wiadomo, czym może zakończyć się konflikt na Ukrainie – mówi Dariusz Wakuła, prezes firmy Finelog.

Zobacz też: Eksport za pośrednictwem innego kraju członkowskiego UE, a VAT

– Odczuwamy skutki nie tylko tego, co dzieje się na Ukrainie, ale i napięcia politycznego na linii Polska-Rosja czy szerzej UE-Rosja. W takiej sytuacji ciężko o jednoznaczne prognozy – dodaje Robert Piotrak, prezes Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki. Jego prognozy na przyszłość są jednak optymistyczne – Jeśli w najbliższym czasie nie wydarzy się nic niespodziewanego, w ostatnim kwartale roku obroty powinny pójść wyraźnie w górę.
Adam Błuś, wydawca czasopism Eurologistics, Truck&Business Polska, Logistyka Produkcji, Flota Auto Biznes oraz portalu Log24.pl, przewiduje wzrost cen usług logistycznych i podkreśla, że polskie przedsiębiorstwa, mimo wysokiej konkurencyjności względem firm zachodnich, muszą mierzyć się z licznymi problemami.

– Ceny za usługi logistyczne i magazynowe powoli rosną, jednak nie równoważą wzrostu kosztów. Ceny za usługi transportowe wciąż są na bardzo niskim poziomie, o czym świadczą wyniki finansowe 1500 firm transportowych i logistycznych. Rentowność kapitału dla 1500 firm transportowych i logistycznych w dalszym ciągu znajduje się w okolicach 1%. Zadłużenie firm z sektora TSL jest najwyższe w stosunku do innych branż, a zapowiadana konsolidacja ilości firm transportowych nie nadchodzi – wylicza.

Zobacz też: Import usług przy transporcie towarów z Polski poza UE

Marek Grzybowski, prezes Polskiego Klastra Morskiego, przewiduje wzrost stawek frachtowych w morskich przewozach kontenerów. – Mimo to zwiększy się podaż kontenerów w portach polskich i Hamburgu. W ładunkach masowych zauważalne będzie zwiększenia podaży węgla ze wzglądu na spadek jego ceny – wyjaśnia.

Źródło: Materiały Finelog

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Sienkiewicz, Jaroszewski, Zamroch – Radcowie Prawni Spółka Partnerska

Kancelaria oferuje kompleksową obsługę prawną przedsiębiorców, jak również pomoc dla klientów indywidualnych.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »