| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Zarządzanie kryzysowe na lotniskach

Zarządzanie kryzysowe na lotniskach

Podczas klęsk żywiołowych, czy konfliktów wzrasta znaczenie lotnisk, jako ważnych węzłów komunikacyjnych w regionach dotkniętych katastrofami. W takich przypadkach ruch na lotniskach znacznie wzrasta. Czy pracownicy są odpowiednio szkoleni, by skutecznie zapobiegać niebezpiecznym zatorom?

Znaczenie lotnisk podczas klęsk żywiołowych

Gdy dochodzi do klęski żywiołowej, lotniska stają się krytycznymi węzłami i ważnymi pomostami z punktu widzenia dostarczania pomocy, która ma jak najszybciej dotrzeć do ofiar katastrofy. W sytuacjach krytycznych wzrasta również liczba pasażerów: do takiego zagrożonego regionu przybywają krewni, aby wesprzeć swoich bliskich; z kolei społeczność międzynarodowa wysyła specjalistów niosących pomoc i dostawy; obecne są także media w celu relacjonowania faktów. Gdy podczas udzielania pomocy brakuje właściwego zarządzania, może dojść do powstawania „wąskich gardeł” i zatrzymania dystrybucji doraźnej pomocy.

Zobacz też: Zgłoszenie celne towaru przed przybyciem do portu

Program zarządzania klęskami żywiołowymi Deutsche Post

Z tego względu eksperci w dziedzinie lotnictwa największego na świecie operatora logistycznego, jakim jest DHL, prowadzą szkolenia GARD pro bono i zapewniają odpowiednie materiały szkoleniowe. Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), ze swoją rozbudowaną obecnością na poziomie krajowym i wieloletnim doświadczeniem w zakresie wspierania krajowych wysiłków na rzecz rozwoju, zarządza projektem, koordynuje go z władzami rządowymi i zapewnia środki na pokrycie kosztów organizacji warsztatów.

Koncepcja GARD uzupełnia program zarządzania kryzysowego Deutsche Post DHL, który obejmuje również zespoły DHL ds. szybkiego reagowania w przypadku klęsk żywiołowych (DRT). Zespoły DRT zapewniają wsparcie logistyczne w portach lotniczych w następstwie katastrofy naturalnej i zostały wysłane w tym celu już ponad 25 razy od swojego powstania w 2005 roku. Zespoły DRT, w ścisłej współpracy z ONZ, pomagają utrzymać stały przepływ towarów pomocowych napływających do portów lotniczych na terenie dotkniętym klęską żywiołową. Zarówno GARD, jak i zespoły DRT, stanowią część programu odpowiedzialności społecznej Grupy Kapitałowej "Living Responsibility". Oba programy są prowadzone we współpracy z UNDP i/lub UN OCHA i są oferowane bezpłatnie.

Zobacz też: Wpływ pogody na działalność firm transportowych

Program "Lotniska przygotowane na klęskę żywiołową" (GARD)

Podczas warsztatów GARD, pracownicy lotnisk i krajowi przedstawiciele korpusu zarządzania kryzysowego rządu krajowego dowiadują się, jakie mechanizmy są skuteczne po wystąpieniu klęski żywiołowej; które podmioty społeczności międzynarodowej - na przykład ONZ - podejmują działania; poznają zakres i czas reagowania kryzysowego; oraz procesy, które są osadzone w ciągłym ruchu. Szczególny nacisk kładzie się na ocenę zdolności lotniska, na którym pracuje uczestnik, w tym potencjalnych możliwości składowania towarów pomocowych, dostępnego personelu i sprzętu oraz wymogów technicznych i odpowiednich rozwiązań alternatywnych. Do tej pory warsztaty GARD przeprowadzono w Armenii, Bangladeszu, Salwadorze, Indonezji, Libanie, Nepalu, Panamie, Peru, na Filipinach i w Turcji, i przeszkolono co najmniej 430 osób. Zainteresowanie nimi znacznie wzrosło i następne warsztaty zaplanowano we wrześniu w Jordanii.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Treco Inspiracja do sukcesu

Portal dla szkoleniowców

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »