REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Półpalety i ćwierćpalety, zastosowanie

Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Paleta wystawowa CHEP, fot. CHEP
Media

REKLAMA

REKLAMA

Prezentacja produktów w sklepach o mniejszej powierzchni nie musi oznaczać dodatkowych kosztów. Można towar przewieźć na palecie ekspozycyjnej.

Zadania przed jakimi stoi większość producentów i dystrybutorów, wiążą się z koniecznością przyspieszenia procesów dystrybucji, zwiększeniem kontroli nad poszczególnymi ogniwami łańcucha oraz wzrostem skali usług na rzecz odbiorców. Oznacza to konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu zapasów przy jednoczesnej optymalizacji zarządzania produktami.
Działy logistyki, sprzedaży i marketingu również oczekują od palet coraz więcej. Zależny im na przyciąganiu uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnianiu wymogów ekologicznych oraz zwiększaniu funkcjonalności palety. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest dziś paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

REKLAMA

Rożne rodzaje palet na rynku

Opakowanie pełni teraz nie tylko rolę logistyczną ale jest również środkiem przekazu. Co więcej, nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Tradycyjne palety (1200mm x 800mm), których używano od dziesięcioleci do produkcji, przechowywania, transportu i dystrybucji towarów, ewoluowały dziś w nowe podgrupy formatów. Dziś to potężne narzędzie nie tylko logistyki, ale także marketingu i sprzedaży. Półpalety (palety o wymiarze 600mm x 800mm) i ćwierćpalety (palety o wymiarze 400mm x 600mm) stają się podstawą systemów paletyzacji.

Wady palet DHP

Na rynku pojawia się wiele alternatyw wśród palet o rozmiarze 800x600. Dostępne modele różnią się zarówno budową jak i nośnością oraz faktyczną wytrzymałością palety w trakcie jej użytkowania. Do niedawna najpopularniejszym modelem była drewniana paleta DHP, której największą zaletą była cena - konkurencyjna względem ceny standardowej palety o rozmiarze euro. Niski koszt tego nośnika był wynikiem zastosowania niskiej jakości komponentów, które sprawiały, że w praktyce paleta uznawana za wymienną, stawała się paletą jednorazową. Największym mankamentem „białych” palet typu DHP są metalowe wsporniki – zbyt cienkie dla stosowanych na palecie obciążeń. Wsporniki o grubości 1,5 mm często ulegają deformacji w trakcie obsługi wózka widłowego, co wpływa na bezpieczeństwo ładunku oraz osób pracujących z towarem na tego typu palecie. Proces naprawy i recyklingu uszkodzonej palety DHP jest złożony, a w wielu przypadkach z uwagi na skalę uszkodzeń - niemożliwy do wykonania. Koszt przywrócenia jej pierwotnego kształtu oraz właściwości często przewyższa cenę nowej palety.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowe rozwiązania w paletach

Alternatywną dla białych palet DHP jest niebieska półpaleta CHEP, która według producenta cieszy się wśród użytkowników coraz większym zainteresowaniem. Półpateta CHEP wykonana jest z trzech rodzajów materiałów – drewna, stali oraz plastiku. Wsporniki w paletach CHEP mają grubość 3,5 mm, co według producenta gwarantuje dużą odporność palety na uderzenia wideł wózka paletowego. Dzięki temu ładunek znajdujący się na palecie CHEP jest stabilny i zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie transportu i magazynowania. Czterowejściowa konstrukcja palety ułatwia jej użytkowanie i swobodne przemieszczanie ładunku. Maksymalna nośność na poziomie 500 kg sprawia, że jest chętnie używana w łańcuchach dostaw branży napojowej i innych produktów ciężkich. 

Paleta jako narzędzie sprzedaży towaru

REKLAMA

Palety wystawowe to również narzędzia zwiększenia sprzedaży. Są estetyczne, a ze względu na niewielki rozmiar, mogą zostać umieszczone w kilku miejscach w sklepie. Zapewniając sprzedaż tam, gdzie dotąd nie było to możliwe i nie zakłócając procesu zakupów. Pozwala to na maksymalizację obszaru promocji, który jest zwykle całkowicie zapełniony.
Aż 65 procent kosztów w łańcuchu dostaw zostaje poniesionych w ostatnim odcinku dostarczenia produktu zwanym ,,ostatnią milą’’. Określenie to odnosi się do końcowego etapu logistycznego zanim produkt trafi do przestrzeni sklepowej.
Dzięki paletom wystawowym możliwe jest obniżenie kosztów operacyjnych ,,ostatniej mili’. Zastosowanie tego rozwiązania pozwala w pierwszej kolejności na redukcję kosztów operacji magazynowych (łatwość w identyfikacji towarów w magazynie i skrócenie czasu wyłożenia produktu), wpływa również na zwiększenie sprzedaży, ponieważ produkty obsługiwane przy pomocy palet wystawowych są lepiej eksponowane. Dodatkowo proces uzupełniania zapasów jest realizowany szybciej i zwiększa się jego efektywność. Maleją koszty bezpośrednie, a zapotrzebowanie na obsługę ręczną ulega redukcji. Zmniejszone zostają również koszty związane z uszkodzeniami produktów, recyklingu i naprawy uszkodzonych palet. 

Zwykłą praktyką w ramach łańcucha dostaw jest paletyzacja towarów przez dostawcę przy pomocy ćwierćpalet. Po wykonaniu tej operacji, dostawca umieszcza je na niebieskiej palecie o rozmiarze 1200mm x 800mm, aby zapewnić efektywność procesu w trakcie transportu towarów do Centrum Dystrybucji. Na miejscu, paleta drewniana ułatwia składowanie i przeładowanie produktów. Dostawy do sklepów są na ogół realizowane indywidualnie, aby zapobiec niepotrzebnemu przewożeniu i przeładunkowi towarów.
Po wykorzystaniu, palety wystawowe można łatwo układać w stosy (w przypadku palet plastikowych – jedna w drugiej), co pozwala oszczędzić miejsce w magazynie.
Wszystkie te działania logistyczne można przeprowadzić przy pomocy standardowego sprzętu (wózki widłowe itd.). ten sprzęt logistyczny umożliwia stosowanie palet w ramach wtórnych systemów pakowania, co jest zgodne z filozofią opakowań gotowych na półkę.

Korzyścią płynącą z wykorzystania palet wystawowych jest również wzrost rozpoznawalności marki, ponieważ produkty na paletach wystawowych są rozmieszczone w strategicznych punktach na terenie sklepu, charakteryzujących się wysoką ekspozycją a łatwość ich przemieszczania zwiększa możliwość wprowadzania modyfikacji na obszarze sklepu. Nie jest to możliwe w przypadku palet o większych formatach.

Źródło: Materiały prasowe CHEP

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA