| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Półpalety i ćwierćpalety, zastosowanie

Półpalety i ćwierćpalety, zastosowanie

Prezentacja produktów w sklepach o mniejszej powierzchni nie musi oznaczać dodatkowych kosztów. Można towar przewieźć na palecie ekspozycyjnej.

Zadania przed jakimi stoi większość producentów i dystrybutorów, wiążą się z koniecznością przyspieszenia procesów dystrybucji, zwiększeniem kontroli nad poszczególnymi ogniwami łańcucha oraz wzrostem skali usług na rzecz odbiorców. Oznacza to konieczność zapewnienia odpowiedniego poziomu zapasów przy jednoczesnej optymalizacji zarządzania produktami.
Działy logistyki, sprzedaży i marketingu również oczekują od palet coraz więcej. Zależny im na przyciąganiu uwagi klientów do produktów wystawianych na palecie, spełnianiu wymogów ekologicznych oraz zwiększaniu funkcjonalności palety. W obszarze paletyzacji towarów, odpowiedzią na wymogi rynku jest dziś paleta wystawowa, zaprojektowana tak, aby zredukować koszty, zwiększając zarazem sprzedaż.

Opakowanie pełni teraz nie tylko rolę logistyczną ale jest również środkiem przekazu. Co więcej, nowoczesna dystrybucja wymaga standaryzacji systemów, ulepszeń operacyjnych oraz zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa. Tradycyjne palety (1200mm x 800mm), których używano od dziesięcioleci do produkcji, przechowywania, transportu i dystrybucji towarów, ewoluowały dziś w nowe podgrupy formatów. Dziś to potężne narzędzie nie tylko logistyki, ale także marketingu i sprzedaży. Półpalety (palety o wymiarze 600mm x 800mm) i ćwierćpalety (palety o wymiarze 400mm x 600mm) stają się podstawą systemów paletyzacji.

Na rynku pojawia się wiele alternatyw wśród palet o rozmiarze 800x600. Dostępne modele różnią się zarówno budową jak i nośnością oraz faktyczną wytrzymałością palety w trakcie jej użytkowania. Do niedawna najpopularniejszym modelem była drewniana paleta DHP, której największą zaletą była cena - konkurencyjna względem ceny standardowej palety o rozmiarze euro. Niski koszt tego nośnika był wynikiem zastosowania niskiej jakości komponentów, które sprawiały, że w praktyce paleta uznawana za wymienną, stawała się paletą jednorazową. Największym mankamentem „białych” palet typu DHP są metalowe wsporniki – zbyt cienkie dla stosowanych na palecie obciążeń. Wsporniki o grubości 1,5 mm często ulegają deformacji w trakcie obsługi wózka widłowego, co wpływa na bezpieczeństwo ładunku oraz osób pracujących z towarem na tego typu palecie. Proces naprawy i recyklingu uszkodzonej palety DHP jest złożony, a w wielu przypadkach z uwagi na skalę uszkodzeń - niemożliwy do wykonania. Koszt przywrócenia jej pierwotnego kształtu oraz właściwości często przewyższa cenę nowej palety.

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Baccata Enterprise sp. z o.o.

Firma szkoleniowo-doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »