| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > ADR i SQAS, czyli transport niebezpiecznych materiałów

ADR i SQAS, czyli transport niebezpiecznych materiałów

Skrót ADR odnosi się do zespołu przepisów i zasad określających transport niebezpiecznych towarów. Jakich konkretnie i co - z kolei - oznacza skrót SQAS?

W 1951 roku na forum Komisji Ekonomicznej Organizacji Narodów Zjednoczonych stwierdzono potrzebę ujednolicenia wymagań dla transportu kolejowego, drogowego i drogami śródlądowymi materiałów niebezpiecznych. W wyniku podjętych przez grupę roboczą (WP 15) prac 30 września 1957 roku w Genewie sporządzono Umowę europejską dotyczącą międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych - ADR (European Agreement Concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road)

"Przepisy te ulegają modyfikacjom w cyklach 2 letnich, więc dochowanie ciągłej zgodności działań transportowych wymaga stałej kontroli i cyklicznych szkoleń. Jednak zgodność z przepisami to dopiero początek, ponieważ w DSV stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo. Właśnie dlatego wszystkie osoby zajmujące się załadunkiem, rozładunkiem oraz wykonywaniem transportu i jego organizacją, jeśli ich obowiązki dotyczą przewozu towarów niebezpiecznych, są cyklicznie szkolone w zakresie wymagań, związanych z takim przewozem, stosownie do odpowiedzialności i obowiązków. Celem szkoleń jest przybliżenie zasad i wymagań związanych z poszczególnymi aktywnościami w zakresie szeroko rozumianego transportu materiałów niebezpiecznych" – powiedział Krzysztof Matusiak, Kierownik Operacyjny Spedycji Krajowej Regionu Centrum, DSV Road.

Równie istotna, jak samo przestrzegane zasad bezpieczeństwa, jest także możliwość potwierdzenia wysokich standardów jakościowych przez niezależne jednostki. I właśnie tutaj z pomocą przychodzi SQAS.
Safety & Quality Assessment System (SQAS) to narzędzie służące badaniu i określaniu poziomu bezpieczeństwa i jakości działań operacyjnych, podejmowanych w obrocie produktami chemicznymi zarówno obojętnymi, jak i niebezpiecznymi, podlegającymi umowie europejskiej ADR ryzyka przez podmioty występujące w łańcuchu logistycznym. Badaniu temu poddają się firmy z branży TSL pracujące na rzecz producentów chemicznych - dystrybutorzy, magazyny, transport drogowy, terminale przeładunkowe. SQAS wprowadza szczegółowe branżowe wymagania producentów chemicznych i pokrewnych zwiększające ilość i obszar elementów kontrolowanych, a co za tym idzie, powoduje poprawę bezpieczeństwa prowadzonych operacji.

Generalna zasada systemu SQAS zawiera współodpowiedzialność za własną działalność oraz za podwykonawców partnerów w pełnym łańcuchu dostaw. Ta zasada jest szczególnie ważna w przypadku działalności spedycyjnej: polecając przewóz innej firmie operator logistyczny musi bowiem uprzednio szczegółowo zbadać, czy spełnia ona wszystkie wymogi ustawowe i prawne oraz szereg dodatkowych wymagań przemysłu chemicznego związanych z odpowiedzialnością za przewożony produkt, ludzi i środowisko.

Źródło: Materiały prasowe DSV Road

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kornelia Ksieniewicz

Ekspert z dziedziny postępowania egzekucyjnego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »