| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Logistyka > Transport > Logistyka budynków modułowych

Logistyka budynków modułowych

Budynki modułowe znacznie skracają czas budowy. Jednak transport poszczególnych modułów to nie lada wyzwanie dla każdego przewoźnika.

Transport gotowych elementów na miejsce, gdzie ma powstać nowy budynek, jest nie lada logistycznym wyzwaniem. Moduły przewożone są transportem ciężarowym z HDS zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Nowe elementy dostarczane są z Czech, natomiast używane (przeznaczone np. na wynajem) z Gdańska, Warszawy, Poznania, Trzebini czy też Wrocławia. Zaś od lokalizacji inwestycji zależy czas trwania transportu. Zazwyczaj przebiega on w 1-2 dni. W przypadku przewozu modułów zagranicę potrzebne są ewentualne zezwolenia celne. A sprawa jego bezpieczeństwa?
Transport objęty jest odpowiedzialnością cywilną przewoźnika (OCP). Odpowiednio zabezpieczone, kompletne moduły jadą ustawione bezpośrednio na samochodach ciężarowych. Jeden skład jest w stanie przewieźć dwa kontenery. W celach zabezpieczających używane są zaczepy kontenerowe lub pasy. Brzmi poważnie, jednak mimo że nie jest to łatwe przedsięwzięcie, moduły nie są towarem wymagającym szczególnej uwagi. A co za tym idzie, wybierając rozwiązanie modułowe, klienci nie muszą obawiać się, że części składowe nowego budynku ulegną zniszczeniu przed dotarciem na miejsce docelowe. Wszystkimi kwestiami związanymi z organizacją transportu zajmuje się dział logistyki firmy.

Wymiary zewnętrzne standardowego modułu wynoszą: 6,055 x 2,435 x 2,791 m, choć zdarzają się oczywiście i nieco większe. Dlatego ustalone zostało odgórne ograniczenie co do wielkości takich elementów – szerokość zewnętrzna: 2,435 lub 3 m, wysokość zewnętrzna: 2,791 – 3,450 m (wewnętrzna: 2,5 – 3 m), długość zewnętrzna: 2 – 9 m. Transporty ponadgabarytowe muszą być konwojowane.

Wybudowanie wielkogabarytowych budynków z wykorzystaniem technologii modułowej możliwe jest także dzięki materiałom, które są wykorzystane w tym celu. Jest to między innymi stalowa rama przestrzenna, obudowana blachą od zewnątrz, a od środka – płyty laminowane lub kartonowo gipsowe. Oprócz tego, moduły izolowane są wełną mineralną.
Jeżeli chodzi o kwestie finansowe, to stawki lokalne są ustalane indywidualnie. W przeliczeniu, koszt transportu modułów wynosi ok. 4,5 PLN za kilometr. 

„Wykorzystanie technologii modułowej do budowy magazynów, kompleksowego zaplecza budowy, biur, punktów sprzedaży, zaplecza sanitarnego, w branży logistycznej wydaje się czymś naturalnym. Szybko, tanio, a do tego w bardzo wysokiej jakości. Nasza firma dostarcza gotowe moduły na miejsce budowy oraz zapewnia ich solidny montaż. Zawsze odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, doradzając najlepsze rozwiązania” – dodaje Jacek Staniszewski, Dyrektor Generalny Touax Polska.

Budownictwo modułowe znajduje zastosowanie szczególnie tam, gdzie liczy się wysoka jakość przy krótkim czasie realizacji (nawet do kilku tygodni). Dodatkowym czynnikiem przeważającym nad budownictwem tradycyjnym jest możliwość demontażu modułów oraz przeniesienia obiektu w inne miejsce. Budynki można zmniejszać i powiększać w zależności od aktualnych potrzeb, ponieważ są skalowalne.

Źródło: Materiały prasowe Touax

reklama

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza

Rachelski i Wspólnicy Kancelaria Prawnicza - Bezpiecznie i pewnie prowadzimy do celu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »